עצרת בכיכר רבין
עצרת בכיכר רביןצילום: Gili Yaari/Flash90

במוצאי שבת הקרובה תתקיים בכיכר רבין בתל אביב הפגנת ענק תחת הכותרת "שתי מדינות – תקווה אחת".

ב"שלום עכשיו" מסבירים כי "מדובר באירוע המרכזי והמשמעותי ביותר שמקיים מחנה השלום לציון 50 שנה לכיבוש ולשליטה הישראלית בשטחים. על רקע זה, ולאחר הצהרת הנשיא טראמפ על מחויבותו להשגת שלום, מעריכים מארגני ההפגנה כי המונים יגיעו לכיכר".

ההפגנה, מאורגנת על ידי תנועת שלום עכשיו, ולה שותפים מפלגת העבודה ומרצ, והארגונים יוזמת ז'נבה, הקרן החדשה לישראל, עומדים ביחד, זזים, מחזקים את השמאל ברשת ועוד.

לצד ראשי מפלגות וארגוני השמאל ואנשי רוח, יופיעו בהפגנה להקת הבלקן ביט בוקס, הזמרות אחינועם ניני ועלמה זהר ולהקת לוס כפרוס. את ההפגנה ינחו רננה רז והשחקן והיוצר יוסי צברי.

אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו, מסר "נצא לרחובות בהמונינו כדי למחות על היעדר התקווה שמציעה לנו ממשלת הימין, על הכיבוש, על האלימות ועל הגזענות. זה הזמן שלנו לחזור לרחוב, ולהראות לנשיא טראמפ שיש בישראל מחנה גדול שתומך בשלום וקורא לסיים את הכיבוש והסכסוך בינינו ובין הפלסטינים. מכיכר רבין תצא קריאה חדה וברורה: כן לתקווה – לא לפחד, כן לשתי מדינות – לא למדינה אחת דו לאומית, כן לעתיד טוב יותר לישראל – לא לסיפוח ולהמשך השליטה על מיליוני פלסטינים בגדה. "