בקרוב: מרכז רפואי חדש בבנימין

אחר הצהריים (חמישי) התקיים טקס הנחת אבן הפינה להקמת מרכז רפואי רב-תחומי איזורי בשטח המועצה האזורית בנימין, באזור התעשייה והמסחר שער בנימין.

בטקס השתתפו ראש המועצה האיזורית אבי רואה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר יובל שטייניץ.

המרכז הרפואי אמור לתת מענה לעשרות יישובים וכפרים ישראלים ופלסטינים, בהם מתגוררים כ-200,000 איש.

המבנה החדיש יתפרש על שטח של כשישה וחצי דונמים, מתוכם כ-7,000 מטרים רבועים של בנייה. עלות הפרויקט כולו מוערכת בעשרות מיליוני דולרים.

בימים אלו מתקיימות עבודות להקמת מרכז היסעים ענק של אגד, וכן גם קיימות תכניות להרחבת מסילת הרכבת הקלה מירושלים עד לשער בנימין - דבר שיקל מאוד את הנגישות למרכז ועשוי בעתיד אף להוריד את העומס מבתי החולים והמרפאות בירושלים.

המרכז הרפואי יכלול שילוב עדין של שירותי בריאות הציבור לצד שירותי בריאות פרטיים לאנשים שאינם מבוטחים.

הבשורה הגדולה שיביא איתו המרכז הוא חדר מיון חדשני ומאובזר, שיכלול צי אמבולנסים ופראמדיקים שיוכשרו לתת מענה לכל אדם שיצטרך טיפול רפואי דחוף, ללא הבדלי דת ולאום.

המרכז ייתן שירותי רפואת חירום מהמתקדמים בישראל, כולל שירותי רפואת לילה, מיון קדמי, שירותי הדמיה ומעבדה.

מעבר להצלת חיים, המרכז המתוכנן יציע מגוון רחב של שירותים מתקדמים, כולל מרכז ניתוחים, דיאליזה, רוקחות, רפואת עיניים, אורטופדיה, ומרפאות מומחים עם שירותי הדמיה מתקדמים. קיימת הסכמה רחבה של קופות החולים בישראל להפעיל במרכז מגוון מרפאות ושירותים דרך הסכמי הביטוח הרפואי הרגילים.

כיום, השירותים הרפואיים הניתנים היום במרחב בנימין אינם נותנים מענה מיידי, זמין ומספק לצרכי התושבים אשר נאלצים לנסוע לירושלים לרוב הפרוצדורות הרפואיות, גדולות כקטנות. מדובר בציר אחד דרכו ניתן להגיע לבתי החולים בירושלים, העובר דרך מעבר חיזמא. משמעות הדבר כי תושבי האיזור אינם זוכים לאפשרויות טיפול הולמות ומהירות דיין.

רוב התושבים הערבים צורכים שירותי רפואה פרטית יקרה מאוד, שלא תמיד נותנת מענה מקיף ושלם לכל הבעיות. במרכז צפוי לקום גם מרכז מחקרי, ומעבדות, וכן גם מכון מיוחד עבור צרכיה הייחודיים של האוכלוסייה הערבית המקומית, כגון מרכז דיאליזה מוגדל לטיפול בצרכים של מספר גדול מאוד של כשלים בכליות בקרב פלסטינים - אשר להם גישה מוגבלת מאוד לטיפולים מסוג זה.

יו"ר מועצת בנימין אבי רואה אומר כי "מדובר במרכז הרפואי הגדול והחדשני ביותר שנראה ביהודה ושומרון, והיחיד שעוסק ברפואה רב-תחומית. זו הפעם הראשונה שתושבי יהודה ושומרון יזכו לשירותים ברמה כה מתקדמת".

הרב דוד מרקוס, מארגון One Israel Fund שיזם את הפרויקט יחד עם המועצה האיזורית בנימין הוסיף כי "בזכות הקמת המרכז הרפואי הרב תחומי בנימין, נוכל להציל חיים רבים משני צידי הקונפליקט. מתן טיפול רפואי לשני סוגי האוכלוסיות המתגוררות ביו"ש דורש תכנון זהיר וחכם. אני מאמין שהמרכז הרפואי בנימין יהווה מוקד של דו-קיום דה-פאקטו, מהמקום הכי אנושי ובסיסי של כל אדם".