אסיפת בחירות באיראן
אסיפת בחירות באיראןצילום: רויטרס

קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה של איראן מחוץ לגבולות המדינה, שלח מכתב ברכה לאיסמאעיל הניה שנבחר לאחרונה לראש הלשכה המדינית של חמאס ולמנהיגה של התנועה.

במכתב שפורסם ע"י סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" אמר סולימאני, כי הוא מצפה לחיזוק הקשרים עם חמאס על בסיס הג'יהאד כנגד "השחצנות העולמית" (כינוי לארה"ב) ושלוחתה "הציונות" הפועלות כדי להסיט את הג'יהאד של האומה מהמצפן האסלאמי. הוא הדגיש בהקשר זה, כי כל המאמצים צריכים להיות מוקדשים לשירות פלסטין.

גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הדגיש במכתב להניה את המשך התמיכה של איראן במאבק של העם הפלסטיני עד ל"סילוק הכיבוש הישראלי".

בתחילת מאי 2017 הציגה חמאס את המסמך המדיני החדש של התנועה השולל את זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי בארץ ישראל והחותר לשחרר את כל שטח פלסטין מהים עד הנהר באמצעות ג’יהאד.

המסמך המדיני גם מצדיק את המאבק בדפוסיו הנוכחיים, ובכלל זה המאבק המזוין, ומעניק לגיטימציה לקיומם ולפועלם של "ארגוני המאבק". בכירים בחמאס הודו לאחרונה, כי איראן סייעה רבות לתנועה לאורך השנים הגם שהייתה קיימת ביניהם תקופה של מתיחות על רקע המשבר בסוריה.