בני הזוג ריבלין, שרגא ברוש והרפתנים הצעירים עם טנא המוצרים
בני הזוג ריבלין, שרגא ברוש והרפתנים הצעירים עם טנא המוצריםצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (ראשון) לקראת חג השבועות יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, שמונה מחברי מועצת החלב, רפתנים ותלמידי ומורי מגמת רפת ודיר משלושה בתי ספר חקלאיים ברחבי הארץ.

במפגש העניקו התלמידים לנשיא ורעייתו טנא חגיגי עם מגוון מוצרי חלב תוצרת ישראל.

בפתח דבריו סיפר הנשיא על ביקוריו האחרונים בוייטנאם ובהודו בהם ראה איך תעשיית החלב הישראלית פורצת גבולות ומהווה מודל לחיקוי.

הנשיא הדגיש ואמר: "החקלאות במדינת ישראל היא לא רק ביזנס, היא ערך. אם לא נזכור שזהו אחד הערכים שאפשר עבורנו את הקמת המדינה נמצא במצב של אובדן דרך. אני מדבר עם שרי החקלאות כבר יותר מ-30 שנה, גם כח"כ וגם כנשיא. כבן זוג של נחמה, בת מושב חירות, הרפתות היו תמיד יקרות ללבנו. החקלאות הייתה עבורנו לתעשייה הראשונה שבה הצטיינו ושמה של החקלאות הישראלית יוצא מקצה העולם ועד קצהו. מדינת ישראל חייבת למצוא את שביל הזהב שבין הקלה על אזרחיה לבין קיום הערכים הכי בסיסיים שלנו".

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש הודה לנשיא ואמר, "תודה רבה על האירוע מחמם הלב הזה. הכל מתחיל בחקלאות. התעשייה כבודה במקומה מונח, אבל אנחנו יודעים מאיפה התחלנו, אנחנו יודעים עם מה התחלנו והחקלאות היא אבן פינה מאוד חשובה בתעשייה הישראלית אבל בכלל בחיים שלנו בארץ ישראל. כולנו אוכלים ממוצרי החלב ונהנים מהם במשך כל ימות השנה אבל זה פשוט מקומם אותי שבשביל לעודד תחרות צריך לאפשר ייבוא של גבינות מפולין. נוטים לחשוב שיש רק 3 מחלבות גדולות, אבל יש בערך 7 מחלבות קטנות ובינוניות ובהחלט אפשר לעודד תחרות גם בין כל הגורמים שמייצרים בארץ".

"פרה ישראלית נותנת חלב יותר מכל פרה אחרת בעולם אבל אסור לשכוח גם מה שעושים הטכנולוגים של המזון בתעשייה ואיזה מוצרים נהדרים הם מפתחים. זה בסדר גמור להילחם ביוקר המחייה ולעודד תחרות אבל ככל שזה נוגע למזון אני חושב שאנחנו באמת צריכים להילחם מלחמה עצומה כדי שהחלב הישראלי והמוצרים הישראליים יהיו סל המזון שלנו בבית ואנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי שהמחיר יהיה שווה לכל נפש", הוסיף ברוש.

מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס אמרה באירוע: "החקלאות היא חלק בלתי נפרד מהמפעל הציוני. להיות חקלאי זוהי שליחות. ענף החלב הוא ענף שמעניק ביטחון לכל תושב בישראל כדי אספקת החלב ומוצריו לא תפסק וכל אחת ואחד מאיתנו יקבל את התוצרת הטובה ביותר, הטרייה ביותר ומעל הכל בטוחה ביותר".

ברחבי הארץ 13 בתי ספר חקלאיים בהם מגמת רפת אשר במסגרתה לומדים כ-900 תלמידים בענפי החלב השונים והשנה ייגשו לבגרות 5 יחידות במגמת רפת מעל ל-100 תלמידים. ענף החלב הוא ענף המזון הגדול ביותר בישראל והוא מעסיק למעלה מ-14,000 עובדים. בשנת 2016 סיפק למעלה מ-1.5 מיליארד ליטר ליצור מקומי והוא תורם משמעותית לחיזוק ההתיישבות הכפרית ולשמירה על אזורים חקלאיים.