הישראלי בבית החולים
הישראלי בבית החוליםצילום: מד"א

יום אחרי שהותקפה משחזרת חובשת מד''א שרה ישראלי את הרגעים בהם ניסתה לסייעת לאישה שנזקקה לטיפול רפואי בתחנת מד''א באזור ים המלח.

"הזוג נכנס לתחנת מד"א, האישה נראתה לא טוב ומיד הצעתי לה לשבת. הבחור הסביר את מצבה. מכיוון שהיה חשד להתייבשות ויש לוודא את מצבה של החולה על ידי תשאול ובדיקה של ערנות והתמצאות בזמן ובמקום, ביקשתי לשוחח עם האישה ולהבין ממנה איך היא מרגישה.

"הגבר התרגז וצעק עליי לדבר רק איתו ולא לפנות אליה. לאחר שביקשתי ממנו להפסיק לצעוק הוא החל לבעוט בי והדף אותי לרצפה, נפצעתי והייתי בהלם. הפראמדיקית השנייה שמעה את הצעקות, רצה אליי והדפה אותו ממני. לאחר שהגבר יצא מיד נעלנו את עצמנו בתוך החדר יחד עם החולה כדי למנוע ממנו לתקוף את אחת מאתנו שוב. פתחתי את המירס וקראתי למוקד המרחבי של מד"א – 'אני מבקשת לפה דחוף משטרה – תוקפים אותי'.

''בתוך 5-10 דקות הגיעה ניידת עם שוטרים, לקחו פרטים מהאישה ועצרו את הגבר. אנחנו עושים את העבודה שלנו בתחושת שליחות. מקרים כאלה הם נדירים ולא בגלל המקרה הזה צריך לשנות סדרי עולם. זו פעם ראשונה שאני חווה אלימות פיזית בתפקיד, אני עדיין קצת בהלם ואני מקווה שרשויות החוק ימצו עם התוקף את הדין. הוא שבר לי את היד אבל לא שבר את רוחי, אני אמשיך לעשות את העבודה שלי שאני כל כך אוהבת במד"א", הבהירה ישראלי.

החובשת סובלת משני שברים ביד, חבלה בירך ימין וכאבים עזים בגב התחתון. התוקף נעצר על ידי המשטרה והיום הוארך מעצרו.

ארגון עובדי מד"א ביקש לנקוט צעדים ארגוניים ולהשבית חלק משירותי מד"א כמחאה על התקיפה והפגיעה בעובדת. בעקבות פניית מנכ"ל מד"א ובשל חיוניות השירותים להצלת חיי אדם הסכים הוועד להימנע הפעם מצעדים ארגוניים אך ביקש להביע מחאה.

כמו כן ארגון העובדים פונה בבקשה לגורמים המוסמכים ומערכת המשפט לנקוט ביד קשה מול מי שפועל באלימות נגד נותני שירותים במערכת הבריאות בכלל ונגד עובדי מד''א בפרט.

חובשת מד"א העניקה טיפול והותקפה