הקונגרס בארה"ב
הקונגרס בארה"בצילום: Amos Ben Gershom/ GPO

לטובת המוסדות היהודיים: הקונגרס אישר תקציב של 25 מיליון דולר למענק אבטחה למוסדות יהודיים ללא כוונות רווח.

מדובר בהעלאה של 5 מיליון דולר בהשוואה לסכום שאושר בשנה שעברה. בכך חוזרת ההקצאה לאותה רמה בה היתה עם תחילת ההקצבה לפני למעלה מעשר שנים. במסגרת המלכ"רים כלולים, בין היתר, בתי כנסת, ישיבות, סמינרים, תלמודי תורה ובתי ספר לבנות.

תכנית זו, המעניקה מימון לתגבור האבטחה במוסדות ללא כוונות רווח בסיכון גבוה, נמצאת בין המשימות החשובות של אגודת ישראל וארגונים יהודיים אחרים. זאת במיוחד לנוכח העליה הדרמטית במספר התקריות האנטישמיות ובצל האיומים הבלתי־פוסקים של מתקפות טרור, המוסדות בקהילות באמריקה חשופים במיוחד לסכנות אלו.

"אגודת ישראל באמריקה מודה לקונגרס שהבין את הסכנה, ועל־כך שבשנים האחרונות, על בסיס דו־מפלגתי, מעלה בהתמדה את המימון כדי להבטיח הגנה טובה יותר על אזרחי המדינה ומוסדותיה מפני מעשי אלימות של גורמי טרור", נמסר על ידי אגודת ישראל המקומית.

עוד נאמר כי "הקהילה החרדית השקיעה מאמצים רבים להחדיר בנציגי הציבור בבית הנבחרים ובסנאט את ההבנה והידיעה לגבי התקריות והסכנות שהציבור החרדי חשוף בפניהן. תכנית מענקי האבטחה למלכ"רים הינה נושא מרכזי במאמציה של אגודת ישראל בוושינגטון במשך כל ימות השנה, כולל במסגרת משלחת המנהיגות הארצית השנתית שלה.

"לאור העליה באיומים, רמת המימון חייבת אף היא לעלות, אם ברצוננו להבטיח שתכנית זו אכן תספק אמצעי אבטחה נאותים למוסדות באמריקה. כיום נשקלות הצעות שיכפילו את סכום ההקצאה במסגרת התכנית. 'זריקת עידוד' כזו תעזור לספק אבטחה למוסדות נוספים בקהילות נוספות – הגנה מוגברת שהאומה האמריקאית זקוקה לה בדחיפות".