משאית מביאה מים למגדלים
משאית מביאה מים למגדליםצילום: המועצה האזורית שומרון

הערבים המתגוררים סמוך ליישוב מגדלים בשומרון מבצעים הטייה של צינורות המים וכתוצאה מכך תושבי מגדלים סובלים ממחסור במים. משאיות מספקות מים לתושבים.

בקיץ האחרון סבלו יישובי השומרון ממחסור חמור במים שהביא את הרשויות להוציא לפועל חלק מהתוכניות הקיימות להרחבת תשתית המים לשומרון לאחר שנים בהן ביצוע התוכניות עוכב בין השאר מסיבות פוליטיות.

כמו כן הופעל קידוח ''אריאל 1'' המספק מים לישובי גב ההר, צפון בנימין והכפרים הערביים בסביבה.

למרות כל זאת, הישוב מגדלים ממשיך לסבול ממחסור חמור במים בשל הטיית המים על-ידי ערביי הסביבה. מדובר בבעיה ידועה שהועלתה בפני ועדת הפנים של הכנסת בקיץ האחרון וכן הוצגה בפני המנהל האזרחי, רשות המים וכל הגורמים הרלוונטיים.

"צוות הפיקוח האיזורי" של רשות המים לא הצליח למנוע את גניבות המים על אף המאמצים שעשה. כמו כן תוכניות רבות להקמת תשתית שתקל על הבעיה טרם אושרו על-ידי המנהל האזרחי.

כ-80 משפחות במגדלים מצויות במתח רב לאור החוויה הקשה שעברו בקיץ שעבר, אז סבלו ממחסור במים והפסקות מים חוזרות ונשנות במהלך הקיץ כולו.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר "אנחנו קוראים למנהל האזרחי ולצוות הפיקוח האיזורי של המנהל האזרחי לפעול בנחישות לעצירת גניבות המים".

דגן שוחח בנושא המשבר עם שר התשתיות הלאומיות ח"כ ד"ר יובל שטייניץ ואמר "השר ואנשי משרדו פועלים ללא לאות לשנות את המצב ואנחנו מודים להם על כך. אנחנו ממתינים לאישורי המנהל האזרחי לתוכניות ביצוע קו המים מאיזור שילה למגדלים, ואישור קו 60 צול מאיזור צומת קסם עד לאיזור אלקנה, קווי המים אמורים לתת פתרון נוסף לבעיית המים באיזור וקוראים להם לקדם את הנושא במהירות האפשרית לטובת אזרחי מדינת ישראל, משפחות וילדים הנמצאים במצוקה.

''יצויין כי גם ערבי האיזור יסבלו מהמחסור במים בקיץ הקרוב. ברור לנו שאם המצב לא יטופל בהקדם הוא יילך ויחריף", הזהיר דגן.