"מתן תורה פרטי שלנו"

כ-200 בני קהילת יהודי אתיופיה בתל אביב-יפו השתתפו היום (ב') באירוע חגיגי שארגנה עמותת אביב התורה יחד עם המישלמה ליפו ומוקד הקליטה העירוני לציון הגעתם למצוות של 35 מילדי הקהילה שעלו לארץ בשנים האחרונות.

האירוע שהחל בטקס חגיגי במרכז עינב בעריית ת"א המשיך בעלייה של בני הקהילה לירושלים ובריקודים ועלייה לתורה בכותל המערבי.

בסיום היום המרגש הגיעו חתני וכלות השמחה יחד עם בני משפחותיהם לחגיגה משותפת ומפוארת במסעדת מונטיפיורי בכותל. את האירוע כולו הנחו רב הקהילה הרב יהודה סהלה ומנהל מוקד הקליטה העירוני אסמרה אקלה.

רבה של תל אביב-יפו הרב ישראל מאיר לאו ברך את בני ובנות המצווה ואמר כי בניגוד לכל התרבויות, בהן חוגגים כאשר מסיימים עול או אחריות מסויימת, העם היהודי חוגג את הכניסה למחויבות ולעול מצוות.

הרב סהלה, רב הקהילה, אמר כי ''ערב חגן מתן תורה זכינו לכנס את כל הקהילה יחד לחגוג את מתן התורה הפרטי של של בני קהילתנו. זוהי התרגשות עצומה ואני רוצה להודות מקרב לב לכל השותפים שבלעדיהם הדבר לא היה אפשרי".

מושיק שמעון, מנכ"ל עמותת אביב התורה, אמר כי ''אירוע בר ובת המצווה מהווה את שיאה של תוכנית הכנה אינטנסיבית שאנו מקיימים עם הבנים והבנות מזה מספר חודשים. לצד לימוד הקריאה בתורה הילדים לומדים על המסורת של עם ישראל כולו ועל המורשת המיוחדת של העדה, זאת תוך סדנאות משותפות יחד עם ההורים במטרה להתגבר על קשיי הפער הבין דורי".