יניח מסמך? טראמפ עם נתניהו
יניח מסמך? טראמפ עם נתניהוצילום: קובי גדעון. פלאש 90

בכוונת ממשל טראמפ לגבש מסמך עקרונות לפתרון סוגיות הליבה בין הישראלים לפלסטינים, כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון 'הארץ' על פי התבטאויותיהם של בכירים ישראלים, פלסטינים ואמריקנים.

עם זאת, בבית הלבן טרם התקבלה החלטה לגבי המתווה שבו ינסה הממשל האמריקאי לקדם את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

נזכיר כי ביום חמישי שעבר, יומיים אחרי סיום ביקור טראמפ באזור, הגיע השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט לביקור בירושלים וברמאללה ונפגש עם נתניהו ואבו מאזן.

על פי מקור ישראלי שעודכן בפרטי השיחות, גרינבלט דן עם השניים ברעיונות שהממשל האמריקאי בוחן לגבי המתווה לחידוש המשא ומתן, וביקש לשמוע מהם כיצד ירצו שהתהליך יתנהל ומה לדעתם צריך להיות התוצר שלו.

כמה ימים לאחר הפגישה עם גרינבלט סיפק נתניהו בשיחה עם חברי כנסת מהליכוד הצצה לאפשרויות שהבית הלבן בוחן, ורמז כי אחת מהן היא גיבוש מסמך עקרונות. "בממשל הנוכחי יש רצון עז לשים משהו על השולחן", אמר בדיון הסגור בישיבת סיעתו בכנסת ביום שני. "לנו יש הרבה עמדות חשובות שלנו, ואין זה אומר שמה שאנחנו אומרים מקובל עליהם".

נתניהו ויועציו הבכירים נערכים לאפשרות שממשל טראמפ יפעל לגיבוש מסמך עקרונות בשיתוף הצדדים כשלב ראשון במשא ומתן, או אף יציג לצדדים מסמך עקרונות כזה כהצעה אמריקאית שתהווה בסיס לתחילת המגעים להסדר קבע. "אנחנו מעריכים שהכוונה של האמריקאים היא להביא תוכנית, אבל לא יודעים מה אמור להיות בה", אמר פקיד ישראלי בכיר המעורה בסוגיה, שביקש לשמור על עילום שם.