חדר הבקרה של תכנית 'האח הגדול'
חדר הבקרה של תכנית 'האח הגדול'פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, קיבל באופן חלקי מאוד את תביעתה של מתמודדת "האח הגדול", עדנה קנטי, נגד שידורי קשת ונגד חברת ההפקות שהפיקה את התכנית, "קופרמן הפקות".

קנטי, שהיתה בזמן כניסתה לבית האח הגדול פעילה בארגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש", תבעה את ההפקה ושידורי קשת בגין כליאת שווא, פגיעה בפרטיות והוצאת לשון הרע.

השופט קופרמן דחה את תביעתה של קנטי בגין כליאת שווא, תוך שהוא קובע כי "ניסיונותיה" של קנטי לצאת מהמתחם, אשר נכשלו, היו חלק מהמשחק הטלוויזיוני אותו שיחקה.

"כל ההתנהלות שתוארה משכנעת ומוכיחה גם כי הניסיונות הנטענים לבריחה מהמתחם היו אך ורק חלק מהמשחק הטלוויזיוני אשר כפי שנטען שיחקה התובעת היטב. עיון בכל הראיות שהובאו ובסרטונים שהוצגו לא מציב שום בסיס לשלילה מוחלטת ושלא כדין של חירות התובעת", כתב השופט.

השופט קבע עוד, כי גם את טענתה של קנטי אודות פגיעה בפרטיותה בפרסום מצבה הרפואי אין לקבל, "טענתה המאוחרת של התובעת לפיה הנתבעות פרסמו שלא כדין את מצבה הרפואי תואמת את אינטרס התביעה הנוכחית העומד לנגד עיניה, אך במלוא הכבוד אינה תואמת את טענותיה והתנהלותה בזמן אמת".

עם זאת התקבלה תביעתה בנוגע לפרסום דברים שאמר אחד ממשתתפי התכנית לקנטי, לפיהם היא "מרביצה לחיילים וקוראת להם נאצים", וכן על טענת אותו משתתף לפיה היא "מכחישת שואה".

עם זאת, השופט קבע כי קנטי לא הצליחה להוכיח שנגרם לה נזק מאמירות אלו, "בסופו של יום הוכח כי הכנסותיה הכספיות של התובעת אך עלו לאחר התכנית בה השתתפה. כלומר זו לא – בלבד שהתובעת לא הוכיחה נזק כספי, הנתונים הכספיים שהמציאה לימדו על רווח לאחר שנאמרו האמירות הפוגעניות ולאחר השתתפותה בתכנית".

לאור זאת קבע השופט כי קנטי תפוצה בסכום של 30 אלף שקלים בלבד, וזאת בין היתר לנוכח מה שהגדיר השופט כ"התנהלות תורמת" מצידה. בעקבות הפער הגדול בין סכום התביעה לפיצוי בפועל נקבע כי קנטי לא תזכה לתשלום הוצאותיה.