הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאוצילום: Miriam Alster FLASH90

רבה הראשי של העיר תל אביב - יפו, הרב ישראל מאיר לאו, מסיים היום (חמישי) באופן רשמי את תפקידו עם הגיעו לגיל 80.

בראיון שנתן הבוקר (חמישי) ל'קול ברמה' התייחס הרב לאו לעובדה שהוא נאלץ לפרוש מתפקידו על פי חוק, "כתוב בחז"ל שתלמידי חכמים ככל שמזקינים דעתם מתיישבת ומתווספת עליהם, אבל אני סובייקטיבי ונוגע בדבר".

"חזרתי מכס הרב הראשי לאותה עיר בפעם השניה, ובמקום להגיד לי 'ברוך שפטרנו' אמרו לי ברוך הבא. פרישתי היום היא רק באופן פורמלי וטכני. אמשיך להשתתף באירועים בעיר תל אביב ולנהל סדר יום כרגיל", ציין הרב לאו.

הרב לאו התייחס בראיון גם לתדמיתה ה'חילונית' של העיר בה שימש כרב, "בניגוד לתדמית שבנו לתל אביב, כשאני חזרתי לכס הרבנות מצאתי שבעה נציגים דתיים בעירייה מתוך 31, אין הרבה ערים עם מספר כזה של חברי עירייה דתיים. בעיר פועלים 547 בתי כנסת וכאלף עסקים מבקשים מאיתנו כשרות למרות שאין חוק כזה בת"א. על זה איש לא כותב. זו סטיגמה מזוייפת".

בהמשך הלין הרב לאו על המצב בתחום מינוי רבני הערים, "יש כאן אנומליה, בנתניה שהיא עיר גדולה היה רק רב עיר אחד במשך 26 שנה, ובאבן יהודה הסמוכה והקטנה יש שניים. בתל אביב יש אחד ובאזור שניים. בבת ים ובחיפה הגדולות אין אף רב עיר. עיר ללא רב זו הפקרות, זו לא מדינה יהודית ככה, המצב נוראי, צריך לעשות סדר בבלגן למפות את הערים ולבחור רבנים היכן שצריך".