השר איוב קרא
השר איוב קראצילום: חזקי ברוך

שר התקשורת הנכנס איוב קרא נפגש עם מנכ"ל המשרד שלמה פילבר לפגישת עבודה ראשונה וקיבל סקירה על מהלכי המשרד בתחומי האסדרה השונים.

בסיום הפגישה סוכם כי המשרד ימשיך ביישום תוכנית העבודה לשנת 2017 כסדרה.

במסגרת זו תמשך המדיניות לעידוד השקעה בפרישת תשתיות ובהטמעת טכנולוגיות מתקדמות של חברות התקשורת. גיבוש מתווה להאצת ההשקעות בתשתית, תוך שמירה על שוק תחרותי ומחירים אטרקטיביים לצרכנים. השר הנחה לקדם מול משרד האוצר הסדר להנחה באגרות לחברות הסלולר שיאיצו השקעה בתשתית.

עוד ימשך יישום רפורמת השוק הסיטונאי כפי שנקבעה במסמך המדיניות של השר כחלון משנת 2012 שנועדה לאפשר תחרות בשוק הנייח ולקביעת הסדרים לביטול הפרדה מיבנית בקבוצות הוט ובזק. במסגרת זאת, הצוות הדן בנושא במשרד יתקדם בעבודתו בשיתוף משרד האוצר.

השר אשרר את החלטת השר הנגבי בסוף כהונתו בנוגע ליישום המתכונת ליישום שירות הטלפונייה במתכונת ריסייל למשך שנה.

יחד עם זאת, לאור תמורות הנוגעות לחלופות לשירותי טלפוניה ולשינויים בהיקפי הביקוש ומידת החשיבות של שירות זה לתחרות ומאחר שחשיבות שירות זה לתחרות השתנתה דרמטית מאז תחילת הדיונים בעניין, הנחה השר את המנכ"ל לבחון בתום השנה את רלבנטיות תיק שירות הטלפוניה כחלק מהשירותים הנכללים בשוק הסיטונאי.

השר אימץ את מדיניות פתיחת שוק השידורים המסחריים והטלוויזיה הרב ערוצית לתחרות, בה דגל ראש הממשלה כשר התקשורת ואשר גובשה בשנתיים האחרונות במסגרת הוועדה לאסדרת שידורים (ועדת פילבר). השר הנחה את המשרד להכין תיקוני חקיקה בהקדם על בסיס המלצות הוועדה.

בכלל זאת, השר ביקש ללמוד ולקדם את נושא שידורי הספורט בטלוויזיה הרב ערוצית במחירים אטרקטיביים לכל אוהדי הספורט, ולשם כך נקבע דיון ראשון בנושא.

עוד נקבע כי המשרד ימשיך את המדיניות ליישום התחרות בשוק הדואר והחבילות כדי להבטיח שירות איכותי יעיל וזול לכלל אזרחי ישראל תוך מתן דגש על שיפור השירות.

בשבועות הקרובים יקדישו השר קרא וצוותו זמן ניכר ללימוד מעמיק של שוק התקשורת ומרכיביו השונים, בסיוע המנכ"ל והצוות המקצועי במשרד.