שוק אוכל
שוק אוכלiStock

לראשונה בישראל הושק השבוע מיזם FOODA - השוק הכשר הראשון בישראל.

היזמים ינון שפרן ושמוליק ויליאן, בחרו למקם את המיזם בפתח תקווה על גבול גבעת שמואל.

לדבריהם, מדובר באזור המהווה צומת אסטרטגי ומרכזי של חיי קהילה ועסקים הצמאים למרכז קולינרי כשר. בניית השוק תחל בקיץ הקרוב והוא צפוי להיפתח במהלך 2018.

השניים מסבירים כי "פרוייקט FOODA יציג את ה"דור הבא" בענף מתחמי האוכל, הבילוי והלייף סטייל ויביא בשורה אמיתית עם פתיחת סניף ראשון כשר של כמה מהמסעדות של השפים המובילים בישראל שיציגו בו גרסה כשרה של המטבח שלהם".

"המקום ישלב בחוכמה את כל המגמות העדכניות בשדה הקולינריה אל מול הרגלי הבילוי והקניה של קהל שומר הכשרות לצד קהל חובבי האוכל (פודיז) שמבקשים ליהנות מהמגמות האחרונות בקולינריה הישראלית. יציג קונספט חדשני בתפיסת המסחר ויציע חוויה של food hall - מעין מסעדה גדולה וכשרה עם מגוון דוכנים בשלל סגנונות".

במתחם, שיתפרש על פני כ- 4000 מ"ר, יפעלו מעל 30 עסקים ותעשה הקפדה יתרה על נוחיות הקהל: מתחמים רחבים ונוחים שיציעו מעל 700 מקומות ישיבה.

הדמייה
הדמייהצילום: יח"צ

שמוליק וילאן וינון שפרן , מיזמי הפרויקט מסרו, "נגמרו הימים של חיפוש אחר תעודת כשרות בשווקי האוכל בישראל. נגמרו הימים ששווקי האוכל מדירים מתוכם 2.5 מליון אוכלי כשר בישראל. נגמרו הימים של פרצופים חמוצים במשרד שבגלל הדתי התורן הלכנו למסעדה כשרה כבררת מחדל החזון שלנו הוא להוכיח שאפשר להקים שוק אוכל כשר ומושקע בסטדנרטים בינלאומיים ולא ליפול לרגע ברמה הקולינרית.

מיטב השפים שפגשנו מבינים את הדרישה לקולינריה גבוהה וכשרה FOODA תהווה מרכז קולינרי של תרבות ופנאי, מקום לכול מי שיודע להעריך אוכל טוב ולא משנה אם הוא דתי או חילוני, שומר כשרות או לא.

בישראל קיימת שכבה עצומה של אוכלי כשר – שומרי מסורת, דתיים, חילוניים-בריאותנים בהיקף שעומד על 2.5 מיליון איש. רבע מתוכם מתגוררים בסמוך למתחם ואנחנו בטוחים שנספק עבורם, בשילוב עם פתיחת סניפים ראשונים כשרים של מיטב השפים בישראל, חווית בילוי יוצאת דופן, נגישה ואיכותית".