הליך גישור? אזריה
הליך גישור? אזריהצילום: פלאש 90

התובעת הצבאית הראשית, אל"ם שרון זגגי פנחס, הזמינה היום (חמישי) את עו"ד יורם שפטל לפגישה עמה בהשתתפות סא"ל (מיל') נדב ויסמן, בנוגע לערעורים שהוגשו בפרשת החייל אלאור אזריה.

הפגישה בין השניים תתקיים בהמשך לבקשת שופטי בית הדין הצבאי מהתביעה הצבאית ומסנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, להיכנס להליך של גישור שייתר מתן פסק דין בערעור.

ההצעה הגיעה בתום יום הדיונים האחרון בערעורים ההדדיים שהגישו ההגנה והתביעה במשפט, הן על ההרשעה והן על קולת העונש.

השופטים אף רמזו כי תוצאה ראויה של גישור כזה תהיה משיכה הדדית של הערעורים מצד שני הצדדים.

מיד לאחר השמעת ההצעה מפי השופטים הודיע הסנגור, עו"ד יורם שפטל, כי הוא מקבל את הצעת השופטים. אולם התובע, עו"ד נדב ויסמן, הודיע כי הוא אינו מקבל את ההצעה ודורש שבית הדין הצבאי יקבל החלטה בערעורים.

נציין כי גם בעבר נתקלה הצעת בית הדין הצבאי בערכאה הראשונה לצדדים ללכת לגישור פלילי בהסכמה מצד הסנגורים ובהתנגדות נחרצת מצד התביעה.

אב בית הדין, השופט דורון פיילס, לא התרשם מתגובתו של התובע, והודיע כי בית הדין מבקש שהפצ"ר עצמו יתן את דעתו להצעה לפני שתינתן תשובת הפרקליטות הצבאית.

בהחלטת בית הדין קבע השופט פייליס: "בסוף הדיון הצענו לצדדים לנסות ולבוא בדברים. תוך שנגד עינינו מונחים השיקולים בהיבט האינטרס הציבורי והצבאי. הצדדים מתבקשים לשקול את אשר אמרנו. התובע מתבקש להביא את הדברים לעיון הפרקליט הצבאי ולהודיע בתוך שבוע האם חלה התפתחות כלשהי".