לראשונה: הורים ישתתפו במחנות הקיץ

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך, מספר לערוץ 7 על ההיערכות בתנועה למחנות הקיץ שיתקיימו בקרוב, ועל השתתפות ההורים, לראשונה, יחד עם החניכים.

''השנה הורים יצטרפו בסוף מחנה הקיץ לחניכים והחניכות ויצעדו איתם לכותל המערבי, בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים. זו פעם ראשונה שאנחנו נותנים דגש לחיבור בין החניכים להורים. מדובר בתהליך שהובלנו בשנים האחרונות לחיזוק הקשר בין החניכים להורים", סיפר.

לדבריו, יש נטייה לחשוב שפעילות בסניף היא מחוץ לתחום של ההורים. ''בשנים האחרונות אנחנו רואים שההורים רוצים להיות מעורבים וההחלטה הזו התקבלה יחד עם החניכים ועם צוות המדריכים. יש כאן אמירה לחינוך לאהבת הארץ, זה לא רק לשלוח את הילדים לתנועת נוער אלא גם להיות שותפים דרך הרגלים".

איך מחנה הקיץ משפיע על החניכים? על רקע הניתוק מהטכנולוגיה ומהמשפחה.

"החניכים מגיעים למחנה ופתאום הפלאפון לא מחובר לווריד, החניכים מגלים שהם יותר קרובים למשפחה שלהם ומתעוררים רצונות שלא מתעוררים כל יום. לפגוש את ההורים בהליכה משותפת זו חוויה מיוחדת".

דה מלאך מספר כי מחנות הקיץ של ''עזרא'' ישודרגו השנה מבחינה רוחנית וגשמית. "אנחנו מציבים רף גבוה לתוכנית החינוכית וההדרכה, וגם לתנאים הפיזיים. במחנאות הקיץ הקרובים אנחנו משדרגים את התנאים גם בחינוך וברוחניות, אבל גם שדרוג באוכל ובלינה ברמה גבוהה יותר".

החניכים מעורבים בנושאים אקטואליים ובמה שקורה במדינת ישראל?

"אני חושב שהנוער היום צמא ויש לו רף גבוה, והבעיה היא דווקא בנו המבוגרים. אנחנו לא מספיק נותנים להם תשובות רציניות ורף גבוה. אני רואה שכל יום יש צמיחה תנועתית ויש יותר השתתפות וזה מגיע בדיוק מזה".

בעידן הטכנולוגי, איך מביאים את הדור הצעיר לתנועת הנוער?

"זה מתחיל בעצם בשאלה, מהי תנועת נוער? למה החניכים מגיעים לתנועת הנוער? כשיש תנועה, סניף ואנשים טובים ומדריכים איכותיים אז הנוער מגיע. העבודה שלנו כהנהגת התנועה היא לבדוק שיש תיאום בין התכנים שאנחנו מלמדים אותם לבין מציאות החיים. אנחנו רותמים את הטכנולוגים לתכנים החינוכיים וכשזה נעשה זה נותן צמיחה וגדילה לכל חניך וחניכה".

אחד הנושאים הכי מדוברים בציונות הדתית זה האם לשלוח את הבן או הבת לתנועה נוער מעורבת, מה דעתך בנושא?

"כל אחד והגוון שלו, יחד עם זאת בתנועת 'עזרא' הפעולות והמחנות שלנו נפרדים ויש כאן בשורה של תורניות. כאשר אתה מציב רף גבוה אז החניכים והחניכות רוצים להיות חלק מזה, וכשהמחנה מתקיים בקדושה ובטהרה אז התכנים החינוכיים עוברים טוב יותר".

לאן תנועת עזרא צועדת?

"עוד רגע אנחנו מגרדים את המאה שנים לתנועת עזרא, וזה מאוד משמעותי עבורנו. ברור לנו שאנחנו בעיקר חושבים על מאה השנים הבאות ואנחנו בטוחים שבשנים הבאות 'עזרא' תמשיך להשפיע ותגיע למעגלים חדשים".