לונדון
לונדוןצילום: אייסטוק

שבוע בלבד לפני הבחירות בבריטניה, הסקר האחרון של ה"טיימס" הלונדוני מראה כי מפלגת הלייבור מצמצמת את הפער בינה לבין מפלגת השלטון השמרנית ל-3% בלבד.

זהו הפער הקטן ביותר בין המפלגות מאז שראש הממשלה, תרזה מיי, הכריזה על הקדמת הבחירות.

על פי הסקר, לייבור נהנית מתמיכה של 39% מהבוחרים – 3% יותר מאשר בסקר הקודם. זהו שיעור התמיכה הגבוה ביותר עבור לייבור מאז פברואר, 2014 – לפני יותר משלוש שנים.

מדובר בהתרסקות מדהימה עבור השמרנים. בחודש אפריל, כאשר מיי הודיעה על הבחירות, הובילה מפלגתה על לייבור ב-24%. המפלגה השלישית, הדמוקרטים הליברלים, עומדים על שיעור תמיכה של כ-7%, לפי הסקר, שנערך ע"י YouGov. עם זאת, הסקר של הטיימס אינו היחיד, כמובן, וסקרים אחרים מנבאים תוצאות שנות מאוד. בחלק מהסקרים, השמרנים מובילים בכ-15 אחוזים.

מומחים הסבירו שההבדלים בין הסקרים נובעים מחוסר ודאות לגבי השאלה, האם בוחרים צעירים ובני המעמד הנמוך יצביעו בהמוניהם, או שינהגו כפי שהם בדרך כלל נוהגים, וישתתפו בבחירות באופן דל יחסית. אוכלוסיות אלה תומכות במפלגת הלייבור תחת מנהיגה, ג'רמי קורבין.

בכדי לנצח את השמרנים, לייבור תצטרך לגרום למצביעים מהקבוצות האלו להשתתף בבחירות במספרים גדולים. כאמור, ניסיון העבר מראה על שיעור השתתפות נמוך של הצעירים. בבחירות ב-2015, לדוגמה, רק 43% מבני ה-18 עד 24 הצביעו, לעומת 78% מבני 65 ומעלה. בהצבעה על ה"ברקזיט", שיעור ההשתתפות של בני 65 ומעלה עמד על 90%, לעומת 64% לבני 18 עד 24.