ג'ארד ואיוונקה קושנר
ג'ארד ואיוונקה קושנרצילום: רויטרס

ג'ארד ואיוונקה קושנר, חתנו ובתו היהודיים של הנשיא דונלד טראמפ, היו מעורבים בהכרזה אתמול (חמישי) על יציאת ארצות הברית מהסכם האקלים.

על רקע העובדה שאתמול נחגג ''יום טוב שני'' של חג השבועות, החתן והבת של נשיא ארצות הברית הקפידו לשמור על קדושת החג ופקדו כהרגלם את בית הכנסת בוושינגטון הבירה.

העיתונאית ג'ניפר ג'ייקובס מסוכנות הידיעות ''בלומברג'' דיווחה כי ג'ארד צעד אתמול ברגל לבית הלבן, כדי להשתתף בפגישה שנקבעה מראש עם אורח שהגיע מחוץ לעיר ועסקה ביציאת ארצות הברית מהסכם האקלים.

כאמור, אמש הכריז הנשיא טראמפ על החלטתו להוציא את ארצות הברית מהסכם האקלים שנחתם לפני שנתיים בפריז בתקופת ממשל אובמה.

"במטרה למלא את חובתי להגן על אמריקה ואזרחיה, ארה"ב תפרוש מהסכם האקלים בפריז", הודיע טראמפ בהצהרה לכלי התקשורת. "נתחיל מו"מ מחודש להסכם אחר, שיתאים לעובדים ולמשלמי המסים. ננסה להגיע לעסקה אחרת ואם נצליח זה טוב".

הוא הסביר כי ההסכם שנחתם מנצל את ארצות הברית, והוא "אינו על אקלים, אלא על הסיוע הפיננסי שמדינות אחרות מקבלות על חשבון ארצות הברית''. לדבריו "ניתן להגיע להסכם חדש. הסכם הוגן למשלמי המסים שלנו.

"איננו רוצים שמנהיגים ומדינות אחרות ילעגו לנו יותר, והם לא יעשו זאת. נבחרתי לייצג את אזרחי פיטסבורג, לא את פריז", הזכיר טראמפ.