אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יצחק הררי, פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל שיגר ביום שישי מכתב לרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף שבו פירט את עמדתו התקיפה אל מול "מתווה הכותל".

אריאל קורא לממשלה לבטל את ההחלטה על מתווה הכותל מאחר והחלטה זו ניתנה בלא סמכות ואינה חוקית, כלשונו, "במיוחד שנעשתה שלא בהתייעצות עם הרבנים הראשיים ומאחורי גבם".

אריאל מבקש מהרב הממונה על הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, לאכוף את סמכותו בכל האיזור שהוכרז כמקום קדוש לרבות החלק הדרומי של הכותל המערבי המכונה קשת רובינסון.

"לא תתאפשר תפילה ברחבת הכותל ללא מחיצה בין גברים לנשים כמקובל מדורי דורות בכל קהילות ישראל שומרות תורה ומצוות", כותב אריאל לאחר ששוחח עם רבניו על המתווה.

את מכתבו מסיים אריאל, "אני ממליץ לאמץ את חוות דעתו של עו"ד זאב שרף בנוגע לסמכותם של הרבנים הראשיים, לדרוש משר הדתות להתקין תקנות על מנת לאכוף עמדת ההלכה ברחבת הכותל כפי שהוצגה בשעתו ע"י הרבנים הראשיים הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו".

"כפי שהצבעתי בשעתו נגד מתווה הכותל אני אפעל לגבות את דרישת הרבנות הראשית משר הדתות בכל דרך אפשרית".

בסוף השבוע נערכה פגישה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שבה השתתפו ראשי המפלגות החרדיות שהציגו לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את עמדתם הנחרצת לביטול מתווה הכותל משום שהוא מעניק לרפורמים אחיזה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

השבוע הוגשה עתירה נוספת לבג"ץ, בשם רבנים מהרובע היהודי ועמותת 'בצדק', שבה טוענים העותרים כי ההחלטה לאפשר תפילות רפורמיות בכותל מהווה החלטה לחילול מקום קדוש ומשום כך היא איננה חוקית ואיננה חוקתית.