בית שמש. ארכיון
בית שמש. ארכיוןצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

תושבי השכונות הוותיקות בבית שמש הגרים בסמיכות לקבוצות חרדיות קיצוניות בעיר החליטו לנסות ולהילחם בהצקות על רקע דתי הבאים מכיוונם של הקיצונים.

במודעות שפורסמו באיזור בערב השבת האחרונה מבהירים התושבים הוותיקים כי אם ההצקות לא ייפסקו הם יחלו להלשין נגד החרדים הקיצוניים לרשויות המס, לעירייה ולכל גורם אפשרי על העלמות מס, חריגות בניה בבית שמש ועוד.

"הואיל וצרו צעדינו מלכת ברחובותינו בהתקפות הזדוניות על ההולכים בשבת מהכא להתם בלית דרכא אחרינא לשומרי שבת ומקדשי שביעי", לשון המודעה שנוסחה כפשקוויל. "כאשר דרדקים מחוצפים בשכונה, פראי אדם יורקים משליכים מוקצה ואף חלקם נכשלים באבזיריהו דג”ע רח”ל כאשר שולחים ידיהם בבנות ישראל.

"ואמנם ידענו כי הנער ירהיב בזקן והואיל ופיהם דיבר שקר שעושים הם מעשה פנחס אין אומר משחית הרף. בצער רב הואיל ולית דין ולית דיין בשכונת רמת בית שמש ב' ולאחר שנועצנו בגדולי ישראל - אם בשבת הקרובה פרשת נשא לא תעצר ההפקרות והרדיפות כנגד שומרי שבת אנו נתחיל במסירה רבתי לשלטונות מדינת ישראל של כל משפחה ומשפחה ברמת בית שמש ב’''.

וכאן הם מפרטים: "מי לרשויות המס על מכירה או עסק ומי בפניה לבג”ץ שיורה לעירייה להרוס חריגות בניה. פירסום בארה”ב מביטוח לאומי של כל נוטלי הקצבאות, לכידת עריקים ועוד צעדים קשים מאלו. אם חלילה תכריחו אותנו לכך לא יהיה בניין בשכונה אשר לא ישמע ממנו קול בכיה...", מבהירים מנסחי המודעה.