זירת הפיגוע בלונדון
זירת הפיגוע בלונדוןצילום: רויטרס

בתקשורת הבריטית מתפרסמות הבוקר (ראשון) עדויות ראשונות מזירת פיגוע הטרור הקשה שהתרחש בלונדון.

"ראינו גופה מוטלת על הקרקע מכוסה בדם", סיפרה אחת מעדות הראייה. "הבחנו בסירנות של המשטרה - ופתאום ראינו עוד קורבן מוטל על הכביש", סיפר עד ראייה נוסף.

ג'יימס, צעיר כבן 24, סיפר בראיון ל"סקיי ניוז" שהבחין בשני שוטרים חמושים בנשק כבד וממוגנים תפסו מחסה מאחורי מכונית שחנתה וצעקו לעבר עוברי אורח שיפנו את הדרך. "לפתע נשמעו שלוש יריות", שיחזר. "ראינו גם מכונית ואן מרוסקת ואז המשטרה הרחיקה אותנו".

ג'רלד וולס, גבר בן 47 שצפה בפאב בגמר ליגת האלופות, סיפר בראיון ל"גרדיאן" הבריטי כי ראה אישה נדקרת 15-10 פעמים על ידי שלושה גברים בקצה הדרומי של גשר לונדון.

לדבריו, הוא השליך לעבר המחבלים כיסאות, חתיכות זכוכית ובקבוקים כדי לעצור אותם. "הם ניסו להתקרב אליי ולדקור אותי. הם ניסו לדקור אנשים אחרים. רעים, אנשים רעים. היא צעקה 'עזור לי, עזור לי' ואני לא יכולתי לעשות דבר. אני רוצה לדעת אם הבחורה הזו עדיין בחיים. הסתובבתי במשך שעה וחצי עם דמעות בעיניים. אני לא יודע מה לעשות".

עד ראייה נוסף סיפר לרשת BBC, "הם התחילו לבעוט באנשים, להכות אותם, הם שלפו סכינים. זה היה ממש טירוף. אישה אחת הביטה בהם והם החלו לדקור אותה. היו אנשים בגשר שניסו לעצור את הדימום שלהם. אנשים ניסו לעזור זה לזה".