גם ביו"ש? בית דין לעבודה
גם ביו"ש? בית דין לעבודהצילום: פלאש 90

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, חופית גרשון יזרעאלי, דחתה תביעה שהגישה ההסתדרות בטענה לפגיעה בהתארגנות והתנכלות בחברת הדלק "טן".

פסק הדין עוסק בהתארגנות עובדים הנמשכת מזה כשנה וחצי בחברת תחנות הדלק טן, המפעילה 56 תחנות דלק ברחבי הארץ. החברה מעסיקה כ-500 מתדלקים וכ- 50 מנהלי תחנות.

בפסק הדין נדחו כל טענות ההסתדרות בדבר פגיעה בהתארגנות ובכלל זה טענותיה על פיטורים פסולים של מנהל תחנה שהיה חבר ועד, שינוי אסור בתפקיד ובמקום העבודה של עובדת פקידותית שהייתה מעורבת בשלב מסוים בהתארגנות וטענות נוספות אודות התנהלות ההנהלה במהלך השביתה.

בנוגע למנהל התחנה, נפסק כי הפיטורים נעשו לאחר התראות ושימוע כדין, מסיבות ענייניות, רבות וסבירות, ובהן עיסוק במכירת כלי רכב פרטיים ללא היתר, והכחשת הדבר לפני החברה בבירורים שנערכו.

לגבי העובדת, לא הוכח כל קשר בין מעורבותה המינורית בפעילות ארגונית לבין הליכים שנגעו לשינויים ארגוניים בחברה. אשר לטענות שהועלו כלפי ההנהלה בתקופת השביתה הממושכת שהתקיימה בחברה, נקבע כי אמנם שני הצדדים שגו לעיתים בתקופה זו, אך הדברים לא הגיעו לידי התנכלות מכוונת או פגיעה שלא כדין בצעדים הארגוניים.

בית הדין סיים את פסק דינו בהמלצה לשני הצדדים "להניח את המשקעים מאחור, לחדש את הליכי המשא ומתן בתום לב ובנפש חפצה, בניסיון להוביל את החברה ועובדיה אל עידן חדש של יחסים קיבוציים תקינים".