"צריך לנער את שר הבריאות"

הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הקימו הבוקר (ראשון) אוהל מחאה בגן סאקר בירושלים, אשר על דפנותיו נכתב "בית חולים שדה לילדים חולי סרטן".

להורים השובתים במקום הצטרפו גם הרופאים הבכירים במחלקה ההמטו-אונקולוגית, אשר התפטרו מעבודתם בבית החולים.

ההורים והרופאים כינסו בצהריים מסיבת עיתונאים במקום, במסגרתה הבהירו מדוע יצאו למאבק.

עו"ד אליעד שרגא אשר נרתם לסייע במאבק, הסביר במסיבת העיתונאים, "זו לא מלחמה רק על כסף אלא על ערכים. על דמותה של הרפואה הציבורית בישראל. הרופאים כאן זוכים לתארים שגדולי שונאי ישראל לא זכו להם. יש כאן פגיעה במשפחות ובילדים שחולים בסרטן והכל בשביל חופן דולרים".

עו"ד שרגא, המייצג את ההורים בעתירתם לבג"ץ הוסיף, "אני מקווה שבית במשפט עליון יחליט לפתוח מחלקה בשערי צדק. הרופאים כאן, לא נטשו את החולים שלהם וממשיכים לטפל בהם גם כאן בגן סאקר ובכל מקום שילדי החולי סרטן יהיו".

עו"ד שרגא: "נלחמים על הערכים"


מנהל המחלקה המתפטר, ד"ר מיקי ווינטראוב, אמר במסיבת העיתונאים, "לא נתפשר על הטיפול ילדים ואנחנו אוהבים את המקצוע שלנו. הנחתי את התעודה שלי היום בהדסה ואני וחבריי ללא עבודה אבל זה כלום לעומת מה שההורים והילדים עוברים. אנחנו לא ניתן פה טיפול אבל נשבות פה ונהיה אוזן קשבת להורים. אני אלחם בכל מאודי כדי שההורים והילדים יקבלו טיפול".

לדברי עו"ד שרגא, "ליצמן הוציא מסמך לכל בתי החולים המורה להם לא להעסיק את הרופאים המתפטרים. צרפנו את זה לבג"ץ. ליצמן שותק ולא עונה מדוע הוא לא נותן לפתוח מחלקה בשערי צדק. אנחנו מסתכלים על טובת הילדים. מי שפוגע בילדים זה לא הרופאים שעזבו את הדסה אלא החלטה של הדסה וליצמן".

מסיבת עיתונאים בבית חולים שדה
מסיבת עיתונאים בבית חולים שדהצילום: חזקי ברוך

אורי יקיר, אביו של עדי החולה לוקמיה וממובילי המאבק, אמר "צריך לנער את שר הבריאות שמה שמעניין אותו זה ילדי רוסיה עם הכסף ולא ילדי ישראל. רוטשטיין רשע שצריך ללכת הביתה, מעניין אותו רק כסף. לא יכול להיות שבשנת 2017 אין מחלקה שתטפל בילדים שלנו בירושלים. לא יכול להיות שהורים יסעו ברחבי הארץ עם ילדיהם כדי לטפל במחלת הסרטן".

"אנחנו לא מאמינים שאנחנו פה וקוראים לכל עם ישראל לבוא ולתמוך בנו ובמאבק שלנו. כולנו תקווה שהילדים שלנו יהיו בריאים ובשביל זה אנחנו נלחמים. אם מישהו חושב שאנחנו נישבר אנחנו נסתכל על הילדים שלנו בעיניים ונצבור עוד כוח", הוסיף יקיר.

אורי יקיר, מנהל המאבק בהדסה
אורי יקיר, מנהל המאבק בהדסהצילום: חזקי ברוך