אבי נעים
אבי נעיםצילום: ניצן קידר

אבי נעים, ראש מועצת בית אריה, מתייחס בראיון ליומן ערוץ 7 לשפע ההבטחות שקיבל מראש הממשלה ומשרי הביטחון והתחבורה להשלמת הכביש העוקף הסמוך לבית אריה, הבטחות שעד כה לא קוימו והכביש שהושקעו בו מאות מילוני שקלים נותר ללא השלמה של שני קילומטרים.

"כל הזמן מדברים איתנו על בנייה, ומרגילים אותנו להסתפק בפירורים. הגיע הזמן לדבר במונחים אסטרטגיים", אומר נעים ומסביר את חשיבותו האסטרטגית של הכביש המדובר: "יש לנו כביש עוקף שהוא אסטרטגי לכל מערב השומרון, לא רק לבית אריה אלא למועצת בנימין למועצת שומרון לתושבי מודיעין ועוד''.

נעים מספר כי הכביש מחבר בין 443 לכביש 5 ולכביש 444. ''זה כביש עוקף בסטנדרטים בטיחותיים, רחב מואר וביטחוני שהמדינה השקיעה בו רבע מיליארד שקלים, אבל לפני עשר שנים נכנס למשרד הביטחון מר אהוד ברק, עצר את העבודה ומאז כל ההבטחות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לי באופן אישי שהכביש יושלם, לא התממשו".

בדבריו מונה נעים את שורת הבכירים מסביבת ראש הממשלה ומצמרת משרדי הביטחון והתחבורה שעימם נפגש ונדמה שהרשימה ארוכה כמעט כאורכו של הכביש המדובר, "כולם מורחים אותנו. קצנו בזה. אנחנו מבקשים לפרוע את החוב של ממשלת הימין".

''תשלימו כבר את הכביש''
''תשלימו כבר את הכביש''צילום: דוברות בית אריה

באשר ליכולותיו המוכחות של שר התחבורה, ישראל כץ, אומר נעים: ,בוא נגיד את האמת. הוא בולדוזר אבל רק בתחומי מדינת ישראל ולא ביהודה ושומרון. אני מתקשה לראות פרויקטים אסטרטגיים שהוא עשה ביהודה ושומרון. למדנו להסתפק בשילוט כבישים ובכיכר פה ושם. יש לנו אפשרות לפרויקט בתוך הקונצנזוס בלי להרגיז את האמריקאים ובלי בעיות משפטיות לתת ביטחון לתושבים בכמה עשרות מיליונים, למה הכביש הזה לא מסתיים?".

"אפשר לעבור אצל כל שרי הליכוד, שרי ליברמן והבית היהודי כולם מצדדים בכביש הזה. למה זה לא קורא. אני קורא לראש הממשלה לבוא ולבקר אותנו כמו שהוא עשה לפני הבחירות, לראות את הכביש הזה בעיניים ולהשלים אותו כמו שהוא הבטיח".

לדברי נעים במידה ותתקבל ההחלטה הנדרשת היא תוכל להתחיל להתבצע בתוך שבוע. בנושא הבנייה, מציין נעים כי יש בשורה לאחר שלוש קדנציות של עמל ומרדף אחרי הגורמים הרלוונטיים ובקרוב יוחל בבניית 650 יחידות דיור, אך יש להשלים את המהלך עם השלמת הבנייה של הכביש המדובר.

"ראש הממשלה צריך להכות על השולחן ולדרוש שיתחילו בעבודות בתוך חודש", הוא אומר ומציין כי יותר מכל שרי הליכוד השר שהכי מסייע לקידום הבנייה ביישובו הוא שר השיכון יואב גלנט.

באשר לטענותיו של מנכ"ל 'הבית היהודי' הקובל מול אותם שפקדו מצביעים לליכוד במקום ל'בית היהודי' אומר נעים כי מדובר לטעמו בקשקוש שכן "לא ראיתי פה את יו"ר הבית היהודי עוזר לנו, גם כשהוא היה מנכ"ל מועצת יש"ע. ביקשתי ממנו שישלימו את הכביש, שיעמיד את הדבר הזה כתנאי, והוא לא קידם שום דבר".