זירת הפיגוע בלונדון
זירת הפיגוע בלונדוןצילום: רויטרס

12 בני אדם נעצרו היום (ראשון) על ידי משטרת לונדון בחשד שהיו מעורבים בהוצאתו לפועל של הפיגוע הלילה בעיר במהלכו נרצחו שבעה בני אדם.

על פי הודעתה הרשמית של משטרת לונדון הפשיטות ברובע בארקינג בעיר נמשכות.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי שלושה מחבלים, שנשאו על גופם מטעני דמה, דרסו עוברי ושבים ברכב מסחרי גדול על גשר לונדון.

מיד לאחר מכן הם יצאו מרכבם והחלו לדקור מבלים במתחם המזון המפורסם "בורו מרקט" הנמצא סמוך לגשר. אחרי כשמונה דקות הם נורו למוות על ידי המשטרה. 48 בני אדם נפצעו בפיגוע.

הפיגוע בוצע שעה שבריטניה עדיין מנסה להתאושש מהפיגוע במנצ'סטר ארנה לפני שבועיים, בו נהרגו 22 בני אדם, ועליו קיבל אחריות ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש).

חבר נשיאות מרכז רבני אירופה וראש בית הדין של הפדרציה של בתי הכנסת בלונדון, הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין, סיפר הבוקר בראיון לערוץ 7 על התחושות בעיר בבוקר שאחרי הפיגוע הקשה, "אנשים רועדים בלונדון".

הרב ליכטנשטיין הוסיף, "יש ערנות מוגברת וכולם ערניים. בחצי שנה האחרונה יש תגבור של האבטחה בכל המוסדות היהודיים בלונדון, כל בית כנסת, בית מדרש או בית ספר של יהודים מאובטח על ידי הממשלה".

"בישראל כולם ערניים כל הזמן ועכשיו גם הבריטים ערניים וחושדים בכל דבר. אנחנו במצב הכי גרוע שהיינו בו יותר מאשר בתקופה של הסכסוך עם אירלנד", מציין הרב ליכטנשטיין. "התחושה בקרב התושבים קשה מאוד. יש אזורים מוסלמים שלמים בלונדון שאנחנו כיהודים לא נכנסים לשם".

"לונדון היתה פעם מקום יציב והפכה למקום מסוכן. למרות הטרור אנחנו ממשיכים את החיים", מספר הרב, "האנגלים עקשנים מאוד. אני לא יודע אם עכשיו הבריטים יבינו יותר טוב את מדינת ישראל אבל הם בטח לא יגידו שישראל צודקת במאבק בטרור. הבריטים תמיד היו יותר קרובים לערבים".