לדאוג לרכב
לדאוג לרכבצילום: נתי שוחט. פלאש 90

כל אחד מאיתנו חושב שהוא יודע איך לטפל ברכב שלו, אבל מסתבר שהדברים מעט יותר מורכבים. ביומן ערוץ 7 ביקשנו כמה טיפים עממיים משלומי אדרת, מדריך מותג מוצרי הטיפוח לרכב סונקס בישראל.

בראשית דבריו מזהיר אדרת משימוש בחומרים שלא נועדו לשטיפת כלי הרכב כדוגמת סבון כלים, נוזל ריצפה ואף שמפו לתינוק שבהם יש מי שעושה שימוש. לדבריו גם אם החומר עדין או אגרסיבי כאשר הוא בא במגע עם צבע הרכב הוא עלול לגרום לו לדהייה או הסרת שכבות מהצבע.

גם בטיפול בכתמים יש להיזהר ולקחת בחשבון שכל כתם מצריך טיפול על פי החומר שממנו הוא עשוי, אם יש בו יותר או פחות חומציות ולשם כך נדרש טיפול עדין ולא אגרסיבי. טיפול שונה יקבל כתם מלשלשת יונים לעומת כתם מזפת או מחומר חומצי כלשהו.

טיפול "פרמיטיבי" שאותו לא שולל אדרת בכתמים על הפלסטיקה של הרכב נעשה על ידי חמאת בוטנים הנמרחת על הכתם. פעולה כזו אפקטיבית, כך רק כשמדובר בכתמים, בדרך כלל של ווקס שגולש, על חלקי הפלסטיק של הרכב ולא מעבר לכך.

ייבוש הרכב אחרי שטיפתו נעשה על ידי רבים תוך שימוש במטלית מעור צבי אולם זו אינה סופחת מים ולכן מתגבשים עליה גושים זעירים היוצרים שריטות. את הג'אנטים יש לנקות בחומרים שאינם כוללים חומצות ובכך אינם פוגמים בברק.

לקראת תום דבריו ממליץ אדרת לנקות את הרכב באופן אישי ולא במכונים למיניהם. הדאגה האישית של בעל הרכב לרכבו משפיעה על אופן ניקיון הרכב וטיפוחו, הא משוכנע ומוסיף כי אם למרות הכול החלטתם להיכנס למכון לשטיפת רכב בחרו בשטיפה הידנית ולא זו של המכונה, שכן המכונה מותירה אחריה שריטות.

בין לבין מעיר אדרת כי מחירם של תכשירי הטיפוח לרכב אינם כה יקרים כיום, ואין מקום לחסוך ברכישתם, מה גם שאינם רק משמרים את מראהו של הרכב אלא גם את מחירו ביום בו יועמד למכירה.