מאה שערים
מאה שעריםצילום: דוברות המשטרה

חוקרי משטרת ישראל הגיעו אחר הצהריים (ראשון) לשכונת מאה שערים בירושלים, כחלק מפעולת המשטרה למיצוי חקירת החשודים שנעצרו בגין תקיפת לובשי מדים.

מיד עם הגעת החוקרים למקום, הם הותקפו על ידי חרדים קיצוניים שיידו לעברם חפצים ואבנים, הבעירו פחים ודרדרו אותם לעבר השוטרים תוך חסימת הכבישים לתנועה.

שוטר נפגע מאבן שנזרקה ופגעה בראשו. הוא פונה במצב קל לבית החולים.

למרות האלימות, השוטרים אספו את הממצאים וחומרי החקירה הנדרשים להמשך ביצוע החקירה.

התפרעויות במאה שערים

כזכור, במהלך פעילות יזומה של המשטרה ביום שישי האחרון, התחפש שוטר ללובש מדים ונעצרו 16 חרדים קיצונים שתקפו אותו באלימות ובאמצעות חפצים שהושלכו לעברו. כוח של משטרה ומשמר הגבול זיהה את התוקפים, הגיע למקום ועצר את החשודים בזמן שתקפו את החייל. בהמשך, למורת רוחה של המשטרה, שוחררו העצורים לביתם.

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגישה הצעה לדיון דחוף באלימות המשטרתית שלטענתה הופעלה נגד חרדים קיצוניים במאה שערים ביום שישי, על לא עוול בכפם.

"במהלך סוף השבוע תועדה אלימות קשה שהופעלה על ידי המשטרה כנגד מפגינים בשכונת מאה שערים בירושלים", כתבה בבקשתה. "בתקופה האחרונה בולטת מגמה מטרידה של אלימות משטרתית, הפוגעת במגזרים רבים בהם מפגינים חרדים, פעילים ופעילות פוליטיים ועוד".

לדבריה, אסור שאלימות השוטרים תתקבל כדבר שבשגרה. "האלימות המשטרתית פוגעת לא אחת בזכות הבסיסית להפגין ואסור שהאלימות המשטרתית תתקבל כדבר שבשגרה, על אחת כמה וכמה כשברקע נתונים מטרידים על היקף סגירת התיקים במח"ש על אותם מקרי אלימות".

"על הכנסת לדון באלימות המשטרתית בדחיפות בכדי לשמר את הערכים הדמוקרטים הבסיסיים של אזרחי מדינת ישראל", הוסיפה.