ח"כ דוד ביטן
ח"כ דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, המבקש להעניק חצי יום חופש לכל עובד, ביום בו מתקיימות פריימריז במפלגה שבה חבר העובד.

על פי הצעת החוק, כדי לקבל את חצי יום החופש על הבוחר העובד להודיע על כך לפחות 14 ימים מראש למעביד ואף להוכיח כי הוא בעל זכות בחירה בבחירות המקדימות במפלגה הרלוונטית. יש לציין כי מציע החוק עצמו, דוד ביטן, הוא אחד האנשים החזקים כיום במרכז הליכוד.

בדברי ההסבר לחוק מסביר ביטן כי אחת הבעיות שאיתן מתמודדות מפלגות בעניין ההצבעה פריימריז היא העובדה כי אותו יום אינו נחשב יום שבתון ולכן מי שרוצה ללכת להצביע חייב לעשות זאת על חשבונו.

בעקבות אישור החוק בוועדת השרים, תקפו במפלגת ''יש עתיד'' את הממשלה וטענו כי היא איבדה כל קשר לציבור. "במקום להתעסק במה שחשוב מתעסקים במרכזי המפלגות ובפוליטיקה הפנימית שלהם. אין לכם במה להתעסק? להעביר חוק כדי לתת עוד יום חופש לחברי המפלגות שלכם כדי שילכו להצביע בשבילכם בקלפי? זה הדבר הכי חשוב לשנות במדינה כרגע?

"יושבים להם שרי הממשלה, מבטלים בלי סיבה עשרות הצעות חוק חשובות לציבור, בניהן החוק של ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) למינוי ראש מל"ל. הצעה קריטית לשמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. לחברי המפלגה הם דאגו את הציבור הם כבר מזמן שכחו. כך לא מנהלים מדינה", אמרו ב''יש עתיד''.