גיבור הניצחון הערב. מנדז ולדז
גיבור הניצחון הערב. מנדז ולדזצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

מעטים מאוד האמינו כי היא מסוגלת לעשות זאת, אך מכבי חיפה הוכיחה לכולם שיש בה משהו שאין באף אחת אחרת, כשהערב (ראשון) רשמה היסטוריה בתולדות ליגת ווינר סל, כשהדיחה את הפועל חולון מרבע גמר הפלייאוף עם ניצחון בתוצאה 82:99.

חיפה, שסיימה את העונה הסדירה בטבלת ליגת העל בכדורסל במקום השמיני והאחרון בתמונת הפלייאוף, אליו הגיעה בזכות ניצחון במחזור האחרון של העונה, הפכה הערב לראשונה בתולדות משחקי הפלייאוף בליגת העל בכדורסל שמדיחה את הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, ולא בכדי.

בכל ארבעת המשחקים בסדרת רבע הגמר היו הירוקים מחיפה עדיפים על פני הסגולים מחולון, זאת על אף שאת המשחק הראשון הפסידו בשל חוסר ריכוז בדקות האחרונות שלו.

אחרי שהתאוששה מהפסד בשתי הארכות במשחק הראשון בסדרה ועלתה ליתרון 1:2 ברבע הגמר, הערב הירוקים עשו את העבודה עם ניצחון ביתי שקבע היסטוריה ומעלה אותם אל חצי גמר הפיינל-פור לאחר שתי שנות היעדרות, שבוע ויום לפני משחק חצי הגמר, שם יפגשו את מכבי ת"א. מספיק כדי להתכונן לסנסציה נוספת.

הניצחון בסדרת רבע הגמר הערב בתוצאה 82:99 לא היה מובן מאליו, שכן, בכל ארבע העונות האחרונות, מאז שובה לפלייאוף בעונת 2012/13, מכבי חיפה הייתה מעורבת בסדרה שהגיעה לחמישה משחקים – כולל שלוש פעמים רצופות בשלב רבע הגמר. תוסיפו לכך את העובדה כי חולון כבר גברה עליה ארבע פעמים העונה וניצחה אותה בשני המפגשים הקודמים בין הקבוצות בפלייאוף בעונות שעברו ותקבלו משימה לא קלה בכלל.

מצד שני, חיפה של העונה האחרונה בפרט והעונות האחרונות בכלל מראה שאין דבר משימה בלתי אפשרית עבורה. המטרה הבאה - מכבי ת"א?