למצולמים אין קשר לידיעה. גלי צה"ל
למצולמים אין קשר לידיעה. גלי צה"לPhoto by Tomer Neuberg/Flash 90.

העיתונאי אבנר הופשטיין, ראש דסק התחקירים של גלי צה"ל, פרסם אמש (ראשון) פוסט בפייסבוק, בו סיפר על פיטוריו מעבודתו בתחנה.

בפוסט שפרסם טען הופשטיין כי הרקע לפיטוריו הוא מחלוקות עקרוניות בינו ובין מפקד התחנה, העיתונאי ירון דקל.

"זה אף פעם לא נעים להיות מפוטר, אבל אני חייב להגיד שאין דבר שגורם לי יותר גאווה מלהיות מפוטר בגלל שעמדתי על העקרונות שלי", כתב הופשטיין.

לדבריו, "אין דבר יותר מתגמל מלדעת שמחר בבוקר אוכל להסתכל במראה ולהגיד: לא מכרתי את נשמתי תמורת עבודה, תמורת פרנסה, תמורת נתח במיקרופון".

"במהלך השנה האחרונה, כשנתקלתי בתופעות מעוררות בחילה, קבס והשתאות בהתנהגותה של הנהלת גלי צה"ל - זאת שכולם יודעים שהושחתה עד העצם - שאלתי את עצמי אם אפשר לשתוק לפעמים. פעם אחת לשתוק. לשבת בשקט. והתשובה היא כמובן 'לא'. 'ראש דסק תחקירים' לא יכול לשתוק. זה מנוגד לדי.אנ.איי של התפקיד", הוסיף הופשטיין.

בהמשך הפנה הופשטיין את החיצים ישירות לדקל, "אני לא יודע מיהו האיש שיושב היום בלשכת מפקד גלי צהל. אני מכיר אותו כמעט 20 שנה, ומרגיש שאני לא מכיר אותו בכלל".

"אינני יודע מה מנחה את ירון דקל בשלהי כהונתו כמפקד גלי צה"ל. האם הובטח לו דבר מה? האם מחזיקים בו כבן ערובה בתפקיד? חלק מחבריו המתקרנפים נמנעים מלבקר אותו בפומבי, בזמן שמאחורי הקלעים הם סופקים כפיים ומטנפים עליו חופשי. כל מי שדם עיתונאי זורם בעורקיו המום לחלוטין. בכל זאת, מדובר בשידור ציבורי, בכסף ציבורי, במחויבות ציבורית. ועוד במדים. איך אפשר להפוך את גלי צבא הגנה לישראל לבורדל, בלי לתת חשבון?", הוסיף ותקף.