הרב יצחק נריה
הרב יצחק נריהצילום: יח"צ

ראש ישיבת ההסדר 'תורה בציון' הרב יצחק נריה, נכדו של הרב משה צבי נריה זצ"ל, סיפר אמש (ראשון) על יוזמה שהוא מקדם - הרחבת הכוללים בציונות הדתית.

"הציונות הדתית נושאת על עצמה הרבה משימות שחשובה לכלל ישראל אבל יש משימה מאד חשובה שהגיע הזמן שהציונות הדתית תיקח על עצמה", סיפר בראיון לרדיו 'קול ברמה'. "לא רק לשאת בעול של הפן המדיני, הצבאי, החינוכי אלא גם את התורה עצמה".

הרב נריה סיפר על הבסיס הרוחני שקיים בציונות הדתית. "בשביל ליצור גדולי תורה צריך ליצור אווירה ציבורית. בבתי המדרש של הציונות הדתית לומדים את התורה כולה, גם את ספרי יהדות אשכנז גם את ספרי יהדות ספרד, ספרי מוסר וחסידות. יש בסיס איתן. היסודות קיימים. צריך לבנות את הקומה העליונה".

"בציונות הדתית, בחור שנשאר ללמוד תורה, זה מבחירה מוחלטת שלו. הקשר שלו עם התורה הוא מובנה. הוא חושק בה. הוא רוצה לגדול בה. לפעמים הציפיות של החברים, המשפחה, הסביבה שלו, לא מובילות לתורה והוא עלול ליפול. וחבל", ציין.

הרב נריה סיפר כי הוא שואף להגיע למאות אברכים שייבחרו על ידי ראשי הישיבות ויסומנו כמצויינים. עוד אמר כי הוא חותר להגיע למלגה מכובדת לכל צעיר שיבקש לשקוד על תלמודו. "אני שואף להגיע למלגה של 5,000 שקל לחודש לאברך", אמר.