אחינועם ניני
אחינועם ניניצילום: Tomer Neuberg/Flash90

הזמרת אחינועם ניני השתתפה אמש (ראשון) בוועידה של מפלגת מרצ בירושלים, שנערכה בסימן "50 שנה לכיבוש".

על פי הדיווח בערוץ 20, ניני סיפרה לקהל בסינמטק בירושלים, כי היא ניזוקה דווקא מתנועת החרם על ישראל – למרות שהיא עצמה מחרימה את היהודים שגרים מעבר לקו הירוק.

"אני עושה הרבה שיתופי פעולה עם פלסטינים, ואני שואבת המון השראה ממה שאני עושה, אבל לא קל לי, ויש מחיר לשלם. ה-BDS מחרים אותי", אמרה.

לדבריה, פעילי ה-BDS "רוצים לסתום לי את הפה, והם רק עוזרים לימין שעושה את זה מספיק. למה להם לנסות להשתיק אותי, אנחנו לא נלחמים פה באותו צד? אני לא מופיעה בשטחים, והכרזתי שלא אופיע עד שלא יהיה הסכם אמיתי".

הזמרת המשתייכת לשמאל הקיצוני סיפרה על פגישתה עם אבו מאזן ואמרה כי היא "בטוחה שהוא פרטנר לשלום".

"אני לא יכולה לומר את אותו הדבר על ראש הממשלה או על הממשלה הנוכחית בישראל. אנשי הימין פוגעים במכוון באנשים כמוני, אבל אני מרגישה שאנשים מהצד שלי לא מעניקים לי את רשת הביטחון החזקה שדרושה לנו כדי לדחוף אותם בחזרה לחורים שלהם".

הסנטור האמריקאי ברני סנדרס שהתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, שלח נאום מוקלט לוועידת מרצ. לדבריו "תנועות טוטליטריות קיצוניות רבות מדי עולות ברחבי העולם. הן שואבות כוח מהפקרה של רבים על ידי הגלובליזציה.

''דמגוגים משתמשים במיעוטים כשעיר לעזאזל, אבל ככה דמגוגים עובדים. הם טוענים שהם מדברים בשם הרבים, אך הם מייצגים מעטים בלבד. עלינו להכיר שכוחות האוליגרכיה פועלים ברמה הבינלאומית ולכן אנחנו זקוקים לעולם איתנו. אני מאמין שאנשים אמיצים יכולים לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. שלום אמת פירושו ביטחון לא רק לכל ישראלי, אלא גם לכל פלסטיני".

על פי הדיווח באתר ערוץ 20, בוועידה לקח חלק גם ד"ר נביל שעת׳, בכיר הרשות הפלסטינית המקורב לנשיא אבו מאזן. "היום יש 13 מיליון פלסטינים בעולם, חצי מהם גרים בפלסטין. התקווה של כולנו היא מו"מ מחויב לשלום שלוקח בחשבון את שני העמים בארץ הזו.

''אין פתרון אחר משתי המדינות שלא יצור כאן מדינה מקוטבת, מפולגת ואכולת שנאה. מדינה אחת בשום פנים לא תהיה דמוקרטית. היא לא תאמין בשוויון זכויות", טען.

"בערוב השנים אנחנו רואים הקצנה בכל מזרח התיכון סביב המשבר הישראלי-פלסטיני. בדאע"ש מגייסים פעילים לשורותיהם רק תחת הכותרת של המלחמה על ירושלים. לא סוריה, לא עיראק. ירושלים".

"לקחו הרבה שנים של שכנוע מייגע, אבל בצד שלנו הפנימו שהישראלים לא הולכים לשום מקום, זו המדינה שלהם והארץ שלהם. הבעיה שלנו היא הכיבוש בשטחים. שם זו לא הארץ שלהם. יציאה משם תהיה שחרור של העם הישראלי בדיוק כמו של הפלסטיני. אבו מאזן הוא פרטנר לשלום. כמה מכם יכולים לומר שנתניהו הוא פרטנר?", תהה שעת'.