שי אלון
שי אלוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, מצטרף לקולות המחאה שמשמיעים חבריו ראשי המועצות ביו"ש, על הקפאת הבנייה המתמשכת.

בוועדות התכנון שיתכנסו השבוע יאושרו תוכניות לבנייה ביו"ש, אולם ראשי המתיישבים טוענים כי מדובר בבנייה מועטה שמסמנת את המשך הקפאת הבנייה השקטה שהיתה בשמונה השנים האחרונות.

"זה משהו שלא ייאמן, בית אל הוא יישוב של 6,500 תושבים ומעל עשר שנים לא נבנה כאן אפילו בית אחד. ככה אי אפשר לנהל מועצה", מדגיש אלון.

הוא תוהה, ''האם אני צריך לטפל רק בתושבים קיימים ולא לתת מענה לבנים ממשיכים או לתושבים חדשים? זו מציאות לא הגיונית".

אלון מאס בהבטחות של ממשלת נתניהו, "קיבלנו הסברים מפה ועד ארה"ב, אמרו לנו שנחכה לחילופי השלטון, חיכינו וחיכינו וכל פעם עוד הבטחות ועוד הבטחות. אמרו לנו שאחרי הביקור יהיו שיווקים ותב"עות, והנה אנחנו עכשיו מקבלים רשימה ענייה ומצומצמת ולא הגיונית שיש בה בקושי אלף ומשהו יחידות דיור שחלקן בכלל לא חדשות''.

לדבריו, ''מה שהיום בונים באפרת ובקרני שומרון אלו תכניות מלפני 15 שנה, זו מציאות שאי אפשר לחיות איתה. ואני כבר לא מדבר על מה שהבטיחו לנו בהרס שכונת האולפנה לבנות 300 יחידות דיור. אפילו אחת לא נבנתה".

שי אלון מסתכל על רשימת הבתים שיעלו השבוע לדיון בוועדות התכנון ומספר כי ''זו רק הסדרת בתים קיימים, אין אפילו בית אחד חדש. לכן אנחנו צריכים לעשות את המחאה הזאת. ה' הוא מנהל את העולם ובעזרת ה' עוד יקרו דברים טובים. לצערי כרגע אנחנו לא נמצאים שם".