יוחרם על ידי הדיפלומטים הישראלים? השר כחלון
יוחרם על ידי הדיפלומטים הישראלים? השר כחלוןצילום: פלאש 90

המשבר בין עובדי משרד החוץ לאוצר עולה עוד שלב: ועד העובדים הורה לכל הנציגים הישראלים בצרפת להתעלם מביקורו הצפוי של שר האוצר, משה כחלון, המתוכנן למחר (שלישי).

זאת, בעקבות ביטול פגישה נוספת בין מנכ"ל משרד החוץ ומנכ"ל משרד האוצר בעניינם של העובדים. הפגישה נקבעה ליום רביעי השבוע, אך לאנשי משרד החוץ התברר כי מנכ"ל האוצר יתלווה לשר כחלון היוצא לצרפת מחר - חרף העובדה שבמשרד החוץ לא התקבל ביטול לפגישה.

במכתב ששלח הוועד לכל עובדי שגרירות ישראל בצרפת והגיע לידי ערוץ 7 נכתב, "אנו מנחים את כל העובדים בשתי הנציגויות בפאריס, לא לטפל בביקור. אין לאספם בשדה התעופה, אין להזמין בתי מלון, אין להשתתף בישיבות עבודה, להגיע לארוחות עבודה או פרטיות ואין להשתתף באירועים בהם נוכחים השר ומנכ"לו".

"שעת המבחן הגיעה. אנחנו נמצאים שלוש שנים אחרי חתימה על הסכם. עובדינו, שליחי המדינה, מבינים כי ללא פעילות נחרצת שלנו - לא יסתיים המשבר", לשון המכתב שנשלח גם לראש הממשלה ולמנכ"ל משרד החוץ.

כזכור, אתמול פרסמנו כי העובדים כבר נתנו הוראה לייצר משבר דיפלומטי ובמכתב שהועבר לכל המשרד נכתב, ''הסתבר לנו כי פקידים זוטרים באוצר מתחמקים מקיום הסיכומים אליהם הגענו ומנסים לכרסם בהבנות ופשרות עליהן סוכם. לפני כשבוע העברנו בקשה לפגישה דחופה עם שר האוצר וראש הממשלה. בקשה זו טרם נענתה".

הוועד מציין כי הוא אינו שש לנקוט בצעדי השבתה, אבל גילה כי זו הדרך היחידה לעורר ולהציף את בעיית שכר העובדים הפוגעת בהתנהלות המשרד.

הצעדים הראשונים שינקוט הוועד נוגעים לשיבוש ביקורו המתוכנן בקרוב של ראש ממשלת הודו בישראל.

העובדים קיבלו את ההוראות הבאות בנושא, "אין לכתוב ניירות עמדה, להשתתף בישיבות הכנה, לבצע הזמנות והתחייבויות לספקים, להנפיק אשרות ולבצע כל פעילות אחרת הקשורה בביקור".

בנוסף לשיבושים הקשורים לביקור המתוכנן, חזרו העובדים לתוכניתם המקורית לשבש גם את מהלך הבאת פועלי הבניין מסין ומפורטוגל בו מעוניינת הממשלה.