השרה שקד
השרה שקדצילום: תומר נויברג. פלאש 90

העיתונאי דן מרגלית תוקף בחריפות את שרת המשפטים, איילת שקד, על רקע אי ההסכמות בנושא בחירת נשיא בית המשפט העליון הבא והתנגדותה של שקד לשיטת הנסיוריטי ולפיה השופט הוותיק ביותר מתמנה לנשיא.

"איילת שקד אינה מרפה וחובה להדוף אותה", כתב מרגלית בחשבון הטוויטר שלו.

מרגלית הוסיף, "היא רוצה לרמוס את שיטת הסניוריטי בבחירת נשיא/ת העליון והצטרפה להורסי הדימוי הדמוקרטי של ישראל בעולם".

השר נפתלי בנט מיהר לענות למרגלית. "איילת שקד לא רומסת דבר. היא מחזירה את האיזון למערכת לאחר עשורים של מהפכה חוקתית מופרזת שהפכה כל דבר למשפטי. אין קדושה בסניורטי. ראוי לדיון", הוסיף בנט.

כזכור, לפני שבוע שלחה נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, מכתב חריף לשרת המשפטים איילת שקד.

נאור איימה במכתבה באופן מרומז כי תגיש עתירה לבג"ץ נגד השרה שקד באם היא תעכב את כינוס הוועדה לבחירת שופטים שאמורה להכריז על בחירתה של אסתר חיות לנשיאת העליון.

לדברי נאור, "על השרה להשתמש בסמכותה לקבוע סדר יום, רק בנימוק אמיתי וענייני". נאור הוסיפה: "נדמה שהסיבה היחידה לדחות את ישיבת הוועדה היא שלא הצלחנו להגיע להסכמות בעניין זהות שני שופטי בית המשפט העליון שייבחרו במקום השופטים דנציגר ושהם".

לקריאת המכתב של נאור

שרת המשפטים שקד שיגרה מכתב תגובה לנאור שבו כתבה: ''מכתבך מבקש לבחור את נשיא בית המשפט העליון הבא למעלה ממאה ימים בטרם פרישתך, ולפיכך - ללא כל נחיצות בעת הזאת, וזאת בטרם התקיים דיון מהותי בנושא.

''הוועדה לבחירת שופטים תתכנס במועד שתואם על דעת כל חברי הוועדה לבחירת שופטים, ביום 18.07.2017", הודיעה שקד ופירטה את סדר היום של הישיבה: ''דיון עקרוני-ציבורי בשאלת אופן בחירת נשיא לבית המשפט העליון ומנגנון הסניוריטי''.

לדברי שקד, ''רק לאחר הדיון העקרוני ייקבע מועד לישיבת הוועדה שבה נקבע את זהות נשיא בית המשפט העליון ומשנהו''.