איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד ופעיל הימין איתמר בן גביר הגיש תביעה אישית נגד המפכ"ל, מפקד מחוז ירושלים במשטרה וקצינים נוספים שהנהיגו לטענתו "מדיניות של אפרטהייד בעת מצעד הגאווה ועצרו אזרחים רק של היותם שומרי תורה ומצוות או בעלי השקפה ימנית ונגד מצעד הגאווה".

בכתב התביעה שהוגש נטען בין היתר כי "בחודש יולי 2016 התקיים מצעד הגאווה השנתי ובמדיניות לא חוקית המרכזת בתוכה פאניקה גדולה, החליטה המשטרה לעכב עשרות צעירים בעלי מראה דתי רק כי התהלכו באיזור המצעד או ביקשו למחות כנגדו בצורה לגיטימית ושקטה".

כתב התביעה מגולל את סיפורם של 7 תובעים אשר עוכבו ואף נלקחו לתחנת המשטרה במהלך המצעד שהתרחש בירושלים בשנה שעברה, מבלי שיהיה נגדם חשד סביר ובניגוד לחוק.

בכתב התביעה נטען בין היתר כי "לצערם של התובעים, נדמה שלשוטרי משטרת ישראל לא הועבר המידע בדבר חקיקת חוקי יסוד במדינת ישראל. התובעים כולם יטענו כי הנתבעים מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים שהורו לנתבעים ולאנשי הנתבעת (המשטרה) להגביל את חירותם ולערוך חיפושים על גופם ובכליהם, באופן בלתי חוקי, הפרו חובה חקוקה כשהתעלמו מסעיפים 5 ו7 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

בכתב התביעה צויין כי "ברור שפעילות המשטרה נעשתה על רקע הרצח של שירה בנקי שנה קודם לכן ונכתב כי מדובר בפשע חמור, אלא שאי אפשר להכליל מחנה שלם במעשה של יחיד, ונקיטת מדיניות של עיכוב כל חובש כיפה או לובשת חצאית ואפילו עיכוב של מי שמבקש למחות נגד המצעד בצורה לגיטימית - היא לא רק מדיניות לא חוקית, אלא מדיניות שלא עולה בקנה אחד עם עקרונותיה של מדינת ישראל".

המפכ"ל וקציני המשטרה הנתבעים נדרשים בכתב התביעה לשלם פיצוי על סך של 122 אלף שקלים, בתוספת הוצאות משפט.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר, "המשטרה חצתה קווים אדומים והנהיגה מדיניות גזענית. על כך אנו דורשים פיצוי. מעניין אותי לראות אם כל אותם אבירי זכויות אזרח ודמוקרטיה, יצאו חוצץ נגד מדיניות ההשתקה והרדיפה במצעדי גאווה של כאלה שאינם תומכים במצעד או שכל חטאם הוא שהם חובשים כיפה".