ראש הממשלה בקצרין, היום
ראש הממשלה בקצרין, היוםצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בכנס ישראל לצעירים שהתקיים בקצרין שברמת הגולן.

"יש לי מסר אחד בשבילכם - בואו לגולן, בואו לנגב, בואו לצפון, בואו לדרום. כאן העתיד של המדינה, והעתיד זה אתם", אמר נתניהו לבאי הכנס.

הוא סיפר, ''באתי הנה לפני חמישים שנה, מיד עם סיום מלחמת ששת הימים, התגייסתי חודשיים לאחר מכן. חלק ניכר מהשירות שלי עשיתי כאן ברמת הגולן, חלק אחר עשיתי בסיני על גדות תעלת סואץ, או ברמת הגולן, ולמדתי לאהוב את המרחבים הללו. אבל למדתי משהו נוסף, כשהיינו נוסעים הנה מהבסיס שלנו במרכז הארץ, בכביש בית ליד, עד ואדי ערה, נתקעים אחרי משאית ומדשדשים שעות על גבי שעות כדי להגיע לכנרת, ואחר כך לעלות ולהגיע לרמת הגולן.

''ואני שאלתי: למה זה צריך להיות כך?. אותו הדבר היה בכיוון השני, לחצות את הנגב, להגיע שעה אחר שעה, ושאלתי: למה במדינה שלנו, שהיא מדינה ענקית ברוח ובמעש, אבל קטנטנה מבחינה גיאוגרפית, למה צריך לקחת שעות, למה צריך שתהיה פריפריה?".

"הדבר הזה בער בי, הוא עדיין בוער בי", אמר נתניהו. "לכן כשהייתה לי האפשרות, לפני עשר שנים כמעט, הפעלתי תוכנית של כבישים ורכבות כדי לקצר את הזמן, כדי לקרב את הצפון למרכז ואת המרכז לצפון ואת הדרום למרכז ואת המרכז לדרום - כי אנחנו מדינה אחת, ואני רוצה לבטל את הפריפריה".

"אני באתי לבשר לכם היום שרמת הגולן לעולם תישאר בריבונות ישראל. לעולם לא נרד מרמת הגולן, היא שלנו", הצהיר ראש הממשלה.

"הגולן שלנו. הוא היה שלנו, הוא יישאר שלנו. וכמובן אם אנחנו לא נהיה כאן, האיסלאם הקיצוני יהיה כאן. כולנו מבינים את ההשלכות. לכן בואו לגולן, זה הבית שלנו וזה לעולם יהיה הבית שלנו", הוסיף ראש הממשלה.

הוא הוסיף, "אני זוכר את המתיישבים הראשונים אחרי מלחמת ששת הימים. הם נכנסו לבתים של הצבא הסורי, רובם צעירים וצעירות חדורי שליחות, הם הרגישו שהם עושים דבר מאוד משמעותי. הכוח של הצעירים טמון ברצון לרוץ קדימה ולחולל שינויים בלהט, ואתם נמצאים בשלב הזה שבו אתם בונים את היכולות שלכם. אני יכול להצטרף לידידי, אריה דרעי, ולומר בוודאות: לא רק שהדור לא פוחת, הדור הולך ומתעצם".

ראש הממשלה פנה אל הנוכחים ואמר, "אני יודע שרבים מכם מגיעים מן הנגב והגליל, ואני גאה במהפכה שאני וחבריי מובילים. תראו מה קרה בנגב, תראו מה קרה שם בהתפתחות הכבירה. הורדנו את צה"ל דרומה, פרשנו כבישים ורכבות, אני רואה את באר שבע הופכת תוך תריסר שנים למטרופולין של חצי מיליון איש. אני רואה את דימונה, במגדלי הדירות אין מקום. בקשות על בקשות לדירות בדימונה. אני רואה את מכללת הסייבר בדימונה, אני עומד על זה שהיא תיפתח שם, כי זו מהפכה חברתית, ואותו הדבר אנחנו רואים בשאר הערים בנגב. מה שעשינו בנגב, אנחנו נעשה כאן בצפון, אותו הדבר בדיוק".

"אני יודע שיש לנו עוד מאמצים גדולים. חלק מהפתרון של בעיית הדיור, שזו הבעיה העיקרית, זה קיצור המרחקים ופתיחת מאחזי דיור, אלפי דירות, לא רק במרכז הארץ אלא גם בפריפריה, ועל ידי כך לעצור את עליית המחירים, ואני מקווה שאנחנו רואים כבר ניצנים לזה, ואחר כך, כמובן, להוריד את המחירים, כי מגיע לכם דיור במחירים נורמליים", דברי נתניהו.