זהבי. לא הצליח להכניע את מולדבה
זהבי. לא הצליח להכניע את מולדבהצילום: פלאש 90

ביום ראשון הקרוב תארח נבחרת הכדורגל של ישראל את מקבילתה האלבנית, למשחק ישיר על המקום השלישי בטבלת הבית במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018.

על אף שהסיכויים להעפיל לטורניר הגדול שיתקיים בקיץ הבא ברוסיה לא באמת קיימים, הנבחרת הישראלית רוצה עד מאוד להשיג את המקום השלישי בכדי לנסות לשפר את הדירוג העולמי שלה ולהבא לקבל נבחרות חלשות יותר איתן יתחרו על מקום בטורנירי כדורגל נחשבים ויוקרתיים.

אם לשפוט על פי משחקה הערב (שלישי), צריכים ראשי הנבחרת לדאוג מאוד, כשאלה ניצלו ממבוכה קשה בזכות פנדל מפוקפק שנשרק לזכותם בדקה ה-95 של המשחק.

המשחק הערב שהתקיים באצטדיון נתניה החדש מול מולדובה המדורגת במקום ה-161 בעולם, 106 מקומות מתחת לנבחרת הישראלית הלאומית, אמנם לא קבע דבר והיה לשם משחק ידידות והכנה לקראת משחקיהן של שתי הנבחרות הללו, אך היכולת הרעה מדליקה כמה נורות אזהרה אדומות.

לעיני כ-5,040 צופים, מרביתם מוזמנים של ההתאחדות לכדורגל, כמעט והצליחו האורחים ממולדובה לנצח בזכות שער בנגיחה בדקה ה-51 של ראדו גנסארי.

חמישה מפגשים ערכו בעבר שתי הנבחרות, ומעולם לא ניצחו האורחים את הישראלים. למזלם של הכחולים לבנים, בן שהר איזן בפנדל מפוקפק בדקה ה-95, ממש רגע לפני שריקת הסיום ובכך נמנעה מבוכה גדולה.

עד כמה חלשה מולדובה? ב-30 המשחקים האחרונים שלה, מאז 2014, ניצחה זו רק את נבחרות אנדורה וסן מרינו. בדרך לתבוסה מול נבחרת אלבניה שהשתתפה בטורניר היורו האחרון?