הרב בן דהן בתערוכה
הרב בן דהן בתערוכהצילום: ISDEF

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) נאם בפתח תערוכת ISDEF בתל אביב והתייחס לבריתות החדשות באזור שנרקמות בין ישראל לשכנותיה ולטרור האסלאמי שפוקד את העולם.

תערוכת ISDEF הינה תערוכת הביטחון, הגנת המולדת והסייבר הבינלאומית הגדולה בישראל

"מדינות בעולם מתחו ועודן מותחות ביקורת על ישראל ולחימתה בטרור, אך כיום הן לומדות על בשרן שאי אפשר להילחם בטרור במילים יפות. לטרור אין רחמים. מי שאינו נוקט יד ברזל ומגלה נחישות אל מול הטרור האכזרי - סופו שיספור את קורבנותיו ברחובות הערים שלו", אמר בן דהן.

לדבריו, המאבק בטרור מצריך עוצמה צבאית, עוצמה מודיעינית, עוצמה מדינית, ומעל הכל - שיתוף פעולה בין מדינתי. ''אינטרסים חדשים ומשותפים נוצרים, ובריתות חדשות נכרתות. גם מדינות באזורנו יודעות להעריך את העוצמה שישראל צברה עם השנים, מתפתחות בריתות חדשות, גם אם הן סמויות מן העין. הרוע מאיים על העולם, אך העולם החופשי ינצח".

בהמשך אמר סגן שר הביטחון כי על העולם להפיק לקחים מהתמודדותה של מדינת ישראל עם הטרור: "ישראל מדינה קטנה בשטח, אבל מעצמה בתחום הביטחון והלחימה בטרור. את מה שישראל מכירה מיומה הראשון, העולם מתחיל להכיר בשנים האחרונות. העולם המערבי חייב להפיק לקחים ממאבקה המתמשך של ישראל בטרור, ולדעת שאפשר לגבור על הטרור".

"רק לפני 75 שנים העם יהודי היה עם נרדף ומוכה. עם ללא מדינה, ללא צבא. עם שלא היה ביכולתו להגן על עצמו. שעות ספורות לאחר הכרזת העצמאות של ישראל מדינות האזור פתחו במלחמה כדי להחריב את המדינה שזה עתה קמה. גם לפני 50 שנים, ואני מציינים זאת השבוע, נלחמנו מלחמת קיום שבה זכינו לשחרר את ירושלים, יהודה השומרון וקצת הגולן. בכל המערכות הצבאיות שהיו למדינת ישראל שילמנו מחיר כבד להבטחת חירותנו ועצמאותנו. ראו היכן אנו נמצאים אחרי שבעה עשורים של עצמאות''.

''מדינת ישראל היא מעצמה אזורית. הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון הבוער. מזרח תיכון שחשב שבא לו האביב, ולמעשה קיבל חורף של לחימה וקרבות עקובים מדם", אמר הרב בן דהן.

בסיום דבריו ביקש סגן שר הביטחון ממאות המשתתפים, להגדיל את שיתוף הפעולה עם מדינת ישראל במגוון תחומים. "אמנם מטרת ביקורכם הפעם היא ביטחונית, אך מדינת ישראל אינה רק מעצמה ביטחונית. ישראל היא גם START UP NATION, מעצמה כלכלית, מעצמה בתחום החקלאות וניצול המים. אני קורא לכם להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו, לא רק בתחום הביטחוני, אלא גם בתחומים אלה".