נשיא המדינה עם שגרירת ארצות הברית באו"ם (צילום: לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (רביעי) פגישת עבודה עם שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי המבקרת בישראל.

הנשיא בירך את היילי ואמר, "את חברה יקרה של ישראל. אנו מעריכים את עמידתך האיתנה על הבמה החשובה של האו״ם, בתמיכה בביטחון אזרחי ישראל ומדינת ישראל. עם תמיכתך, אנו רואים את תחילתו של עידן חדש. ישראל כבר לא לבד באו"ם, ישראל כבר לא שק החבטות של האו"ם".

"כשנאמתי באו"ם, ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אמרתי שעל האו"ם ללמוד מלקחי העבר ולעמוד נגד השנאה והגזענות. אמרתי שעל האו"ם להפסיק את האובססיה שלו לתקיפת ישראל. נרשמה התקדמות מאז", אמר ריבלין.

לדבריו מעמדה של ישראל באו"ם השתפר אך לצערו, יש עוד דרך ארוכה לעבור, ''הן בהצהרות הרשמיות הנאמרות על ידי נציגים רשמיים, והן בתמיכה ברגולציה לצמצום מספר הדיונים המגוחך וההחלטות נגד ישראל. הדבר נכון גם לגבי מועצת זכויות האדם של האו"ם, הפועלת כנשק נגד ישראל, ואונסק"ו, המנסה למחוק את ההיסטוריה של העם היהודי".

חוטובלי והיילי
חוטובלי והייליצילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

ריבלין הודה להיילי על פועלה הרב למען מדינת ישראל, "כנציגה של ארצות הברית, בעלת הברית הטובה והחזקה ביותר של ישראל, אנו מעריכים מאוד את התמיכה שלך בישראל, ואת תמיכתך בערכי החירות והדמוקרטיה אותם אנו חולקים. ברוכה הבאה לישראל, ברוכה הבאה לירושלים".

השגרירה היילי הודתה לנשיא, "אני מודה לך על הזמן שאתה מקדיש לפגישה איתי. אני מעריכה את התמיכה של העם בישראל ואת האהבה שאני מקבלת אבל אני חייבת לומר שאני קצת נבוכה מפני שכל מה שאני עושה הוא לומר את האמת.

''האו״ם התעמר בישראל זמן רב ואנחנו לא ניתן לזה לקרות יותר. זהו עידן חדש עבור ישראל ועבור ארצות הברית. חיכיתי זמן רב כדי להגיע למדינה המיוחדת הזו ואני שמחה מאוד להיות פה", הוסיפה.

שגרירת ארה"ב לאו"ם המבקרת בישראל נפגשה בצהריים גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לה "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה. האמת היא שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא אמור היה להיות כאשר נוסד לראשונה.

"אנשים מעריכים את האמת. יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה הגיון פשוט. הגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, ואנשים מגיבים אליו לאורך קשת מאוד רחבה".

לדברי ראש הממשלה, ''הנשיא טראמפ ואת שיניתם את השיח, ואנשים שמים לב. זה פשוט עושה שינוי אדיר, הן לישראל, הן לארה"ב. ושוב, אני באמת מתכוון לזה, אני חושב שהאו"ם היה מתמוטט, כל מגדל השקרים היה מתמוטט, ואני חושב שאתם פשוט הכנסתם את אותה מילה פשוטה – אמת".

צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

השגרירה היילי אמרה לנתניהו "אני כה נרגשת להיות כאן בישראל, יפהפה כאן. תודה לך על הפגישה, אנו מעריכים זאת.

"כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו"ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה''.

"דיברנו עם כמה שגרירים בז'נבה שיושבים במועצת זכויות האדם, וכשדיברנו איתם על 'סעיף 7 על סדר היום', הם היו נבוכים מזה. הם הכירו בעובדה שאין בזה שום הגיון. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות, לסמן דווקא את ישראל", הוסיפה היילי.

בפגישה נטלו חלק גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי שהעניקה לשגרירה היילי מתנה כהוקרה על פעילותה למען ישראל באו"ם - שרשרת עם תליון מוזהב מעיר דוד עם סמל המנורה. מדובר בפריט שנמצא בחפירות העופל ליד הכותל הדרומי של הר הבית, ונחשב לעיטור העתיק ביותר שנמצא שם.

חוטובלי אמרה להיילי, ''הניסיון המביש של האו"ם לנתק את הקשר בין העם היהודי לירושלים, מתוך כניעה לתעמולה פלסטינית יוכל להיפסק כאשר ארה"ב מובילה שינוי כיוון באו"ם. אני מעניקה לך את התליון עם המנורה בסימן יובל שנים לאיחוד העיר, שתהיה לך למזכרת כהוקרה על עשייתך הברוכה".