סוד הניצחון
סוד הניצחוןצילום: אריה מינקוב

שני חידוני גמרא של החמ"ד על מסכת סוכה התקיימו אתמול בהיכל שלמה בירושלים. התלמידים נבחנו על עשרות דפי גמרא עם מפרשים רמב"ם ועל חלק מכתבי הרב גורן דמות השנה בחמ"ד.

הזוכים: במקום הראשון – יהוידע אריאל, ישיבת בני צבי בית אל; במקום השני- דניאל נדיב, ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בני ברק; במקום השלישי – רועי סלומינסקי, ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין.

הרב משה שמרלינג, מנכ"ל ישיבת בני צבי בבית אל שזוכה במקום הראשון זו השנה השנייה, מסביר לערוץ 7 את הסוד, "אצלנו לימודי הגמרא הם מעל הכל וזה מחלחל לתלמידים שלנו. אם במקומות אחרים מדברים על נטישה של הגמרא אצלנו זה בדיוק להפך".

הרב שמרלינג מציין כי המתכון להצלחה הוא שהר"מים עצמם יהוו דוגמא לתלמידים, "אני לא מתיימר ללמד את כל עם ישראל אבל מה ששמעתי ממורנו ורבנו הרב זלמן מלמד זה שר"ם צריך לחדש כל הזמן בעצמו ולהרגיש שהוא בעצמו תלמיד שמעצים את עצמו וזה הסוד של הר"מים אצלנו שהם מרגישים את עצמם כתלמידים שצריכים לגדול עוד עוד והאווירה הזאת עוברת גם לתלמידים, הם רואים את הר"מים כל הזמן בבית המדרש וזו דוגמא אישית".

לדבריו עוד כמה ישיבות קמו בשנים האחרונות במתכונת דומה, "אצלנו עד חמש אחר הצהריים לומדים רק גמרא, בבוקר לומדים עיון אחר הצהריים בקיאות ורק מחמש לומדים את לימודי התיכון לבגרות מלאה, כשהקמנו את הישיבה לפני 21 שנה היינו כמעט בודדים, זה מאתגר אבל משדר שלימוד התורה הוא הכי חשוב בחיים, החלטנו להיות הסמן הימני וברוך ה' היום יש עוד ישיבות שהולכים בדרכנו".