כנס המדריכים שנערך השבוע
כנס המדריכים שנערך השבועצילום: OU ישראל

כנס סיכום שנה של מדריכי מרכזי הנוער של ארגון OU ישראל התקיים בשבוע האחרון, במרכז הראשי של הארגון בירושלים.

בכינוס השתתפו למעלה מ-100 מדריכים מכ-20 מרכזים הפרושים ברשויות המקומיות השונות ברחבי הארץ.

באירוע נטלו חלק מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך איתיאל בר לוי, הסמנכ"ל הפדגוגי ברשת אמי"ת דני רהט, הרב עובדיה בן משה מישיבת מעלה אדומים והרב חיים ברוך ממכינת עצמונה.

המדריכים זכו לסדנת מנהיגות מטעם המורה אשר קימלובסקי. הרב חיים ברוך ציין כי "כאשר ילד אומר שהוא מיואש ורוצה לעזוב את המסגרת שלו אז אני פשוט לא מאמין לו, לא קיים ילד שלא רוצה להצליח".

סמנכ"ל OU ישראל חיים פלזנר סיפר, "צריך לחנך את הנער לנתינה ולא רק לקבלה. אנחנו נותנים לנער את המרכיבים - את הקטשופ, את הגבינה ואת הלחם אבל אנחנו מצפים ממנו שהוא זה שיכין את הטוסט, שהוא ייזום ויפעל, שהוא יבקש לתרום למען החברה ולא יחכה שהדברים ייעשו בשבילו".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן הוסיף כי "מעורר השראה לראות את המדריכים שפרושים בכל רחבי הארץ ומקבלים על עצמם את התפקיד החשוב והמאתגר לחנך את הדור הבא. לעתים מרכזי הנוער של הארגון ממוקמים בשכונות מורכבות מאוד ותפקידם של המדריכים הוא לחנך את הנוער המתוק הזה שלעיתים מאבד את הדרך, ובאמצעות תמיכה נכונה יוכל להגיע הכי רחוק שאפשר".

"אי אפשר שלא להתרגש כשאתה רואה עשרות מדריכים צעירים עם משפחות שעוברים לאותן שכונות ביותר בערי הפריפריה ברחבי הארץ וגורמים לשינוי אמיתי מתוך שליחות וציונות אמיתית ומרצון להשפיע על עם ישראל", הוסיף הרב ברמן.