חיים לוינסון
חיים לוינסוןערוץ 7

עיתונאי "הארץ", חיים לוינסון, ניסה להביך הבוקר (חמישי) את יונתן אוריך, אחד מאנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המשמש כאחראי על תחום הניו מדיה בלשכה.

לוינסון העלה ברשת טקסט שכתב בעבר אוריך בין השאר לפני יום ירושלים, "יום ירושלים מהווה הזדמנות פז להפגנות לגיטימיות-לכאורה, שכל כולן שמחות על כיבוש הארץ המתבטא בשיא עוצמתו בדיכוי האחר. העיר איננה מעניינת איש מהחוגגים – היא רק התירוץ להכאת דלתות הברזל של הסוחרים הערבים, להנפת המקל על המשאלה הטבעית לכינון יחסי שלום באזורנו, להנפת דגלי שנאה".

"הציונות הדתית ממשיכה להשמין מנחת ממצעדי הדגלים ביום ירושלים. היא טרם הצליחה להבין שהיא יושבת לבדה בבית הקפה ומכבה בעצמה את זיקוקי החגיגה. הציבור הישראלי כבר מזמן המשיך הלאה. היא, כמו תמיד, תבין זאת רק בעוד מספר שנים".

במאמר אחר כתב אוריך, "הבעיה עם המתנחלים איננה הדובון הצבאי, לא הטרמינולוגיה המיליטנטית ולא הבועתיות של מרקם החיים שלהם. הבעיה היא מוסרית-לאומית, נקודה. שום ספר של (אמילי) עמרוסי לא ישנה את העובדה שהיא וחברותיה גוררים אותנו למדינה דו-לאומית שרוב אזרחיה ערבים. באותה מידה, גם אם למעשה כל המתנחלים היו מתמכרים ל'אח הגדול' על פני הבלוג של ח"כ בן-ארי – ימשיך מפעל ההתנחלות לבסס בארץ-הקודש שלטון כיבוש לא-מוסרי כלפי תושבים נטולי זכויות".

לוינסון, כתב הארץ, "עקץ" את אוריך וכתב לו, "אשריך שנתפסת על דברי תורה! מחכים לך במרצ".

בתגובה צייץ אוריך כי מאז נכתבו הדברים שינה את דעותיו, "על אף שאין מזכירים לבעל תשובה את חטאיו הראשונים, אציין שלפני 8 שנים הייתי שמאלן בן 20. מאז התבגרתי והתפכחתי. מופתע שעוד נשאר מאז מישהו בשמאל".