דוד אלחיאני
דוד אלחיאניצילום: חזקי ברוך

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייאני, מספר לערוץ 7 על פגישת ראשי המועצות ביו"ש וראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכה אתמול (רביעי) בירושלים.

"אם מסתכלים על כלל הנושאים שהועלו שם, זאת הייתה פגישה טובה ומרבית ראשי הרשויות הביעו קורת רוח מההתפתחות הבנייה שיש", אמר אלחייאני.

לדבריו כניסתו של טראמפ לבית הלבן הביאה לשינוי אמיתי לטובת ההתיישבות, "יש לנו כרגע שותפים אמריקאים טובים שמאפשרים לנו בנייה צמודת דופן, זה אומר שאם בתוך יישוב נגמרו יחידות הדיור ורוצים להרחיב את היישוב, אז אין בעיה, הרשויות יכולות לקדם תכניות להגדלת התב"ע על אדמות מדינה שמסביב ליישוב, זו בנייה צמודת דופן.

"זה שינוי דרמטי מהשנים האחרונות וכעת מוטלת עלינו, ראשי המועצות, האחריות להסתכל לטווח הרחוק ולקדם תכניות אפילו לעוד שנה-שנתיים, זה מאפשר להרחיב את היישובים בצורה משמעותית", הסביר אלחייאני.

הוא מעיד כי רוב ראשי הרשויות אמרו בפגישה שהם מרוצים מקצב הבנייה, "מלבד גוש עציון ובית אל ששם יש בעיות נקודתיות, מרבית ראשי הרשויות שבעי רצון מקצב הבנייה. הייתה אמנם סוגיה של תשתיות והיטל השבחה שראש הממשלה הבטיח לטפל, אבל בסך הכול באמת אנחנו מרוצים.

''לכן כשאני שומע את חלק מראשי המועצות יוצאים החוצה ומשמיעים ביקורת, אני קצת מתפלא. בשיחה הסגורה רובם דיברו בשבחו של ראש הממשלה ועמידתו האיתנה בתקופת אובמה וכמה הוא עושה מאמצים לחזק את ההתיישבות, צר לי מאוד שזה לא בא לידי ביטוי בתקשורת".

"יצאנו מהפגישה בלי בתים"חזקי ברוך
ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, לאחר הפגישה עם נתניהו