נתניהו באזכרה לחללי אלטלנה, הערב
נתניהו באזכרה לחללי אלטלנה, הערבצילום: עמוס בן גרשון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לחשיפה בערוץ 7 ולפיה מסמך רשמי של צה''ל כינה את האצ''ל והלח''י ארגוני טרור.

נתניהו הורה לאנשי לשכתו לבדוק מי כתב את המסמך וביקש לוודא שהוא ייגנז באופן מיידי.

נציין כי בעקבות הפרסום בצהריים (חמישי) הוחלט בצה"ל להסיר את המסמך מאתר האינטרנט הצה''לי כדי שמפקדים וקצינים לא יוכלו לעשות בו כל שימוש.

במסמך שכותרתו היא ''הלאומיות בארץ ישראל - בין ציונים לפלסטינים'', שנכתב על ידי חיל החינוך עבור מפקדי צה''ל, נאמר באופן מפורש שבשנת 1937 הוקם ארגון האצ''ל שהפעיל ''פעולות טרור'' נגד הבריטים, ובשנת 1940 הוקם ארגון הלח''י שהפעיל "טרור קיצוני" נגד הבריטים.

בחיל החינוך הציגו גם שאלות מנחות שמבקשות לעורר חשיבה בקרב החיילים, וניסוחן אינו מותיר ספק באשר לעמדותיהם של כותבי המסמך. בין היתר מתבקשים המפקדים לשאול את חייליהם מה דעתם על כך ש"גורמים שונים משווים את תנועות הלח''י והאצ''ל לתנועת הפת''ח ושאר ארגוני טרור ערביים".

בעקבות פניית ערוץ 7 לדובר צה"ל, בשאלה האם זו עמדתו הרשמי של צבא ההגנה לישראל, נאמר כי "מדובר בתקלה והמסמך הוסר מהאתר".

עוד מסרו בתגובה כי מדובר ב"מסמך ישן שנכתב לפני מעל לעשור, שאינו רלוונטי ולא מצוי בשימוש", אך נציין כי המסמך הופיע באופן בולט באתר האינטרנט הצה"לי, היה זמין למפקדים ולקציני החינוך ואף נעשה בו שימוש גם בימים האחרונים.

"התפיסה החינוכית הנוכחית, המאושרת על ידי קצין החינוך הראשי, היא כי הארגונים הלח"י והאצ"ל היו משלושת ארגוני כח המגן שפעלו בתקופת המנדט הבריטי לקידום הקמת מדינת ישראל", הודיעו בצה"ל בעקבות פניית ערוץ 7.