חוגגים ב"כולל תורה"
חוגגים ב"כולל תורה"צילום: שלומי כהן

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר הרב משה ובר על הצלחת אירוע ההתרמה השנתי של מוסדות 'כולל תורה', אירוע שהתקיים בשבוע שעבר ובו הצליחו המארגנים להגיע להתרמה של 3.2 מיליון דולר.

את השיחה עמו מקיים הרב ובר מתוך עוד אחד מהאירועים אותם מקיימים אנשי הארגון, שלוש חופות של תלמידי 'כולל תורה' שלאחר עשרים שנות נישואים למדו תורה, התקרבו ליהדות, והבינו שלא יוכלו לחיות עוד ללא נישואים כדת משה וישראל, "אלו תלמידים שהקומוניזם שדד להם את הנשמה היהודית. אחרי שהתקרבו ליהדות במסגרת כולל תורה בזכות הלימודים הבינו שלא יכולים לחיות בלי חופה ונישואים.

''האירוע מצטרף ל-117 חופות שהיו במהלך השנה. ביום שישי קיימנו בריתות לשמונה אנשים. אנחנו משלימים את מה שניסו לקחת מהם בשנות הקומוניזם. יהודים מתקדמים בצעדי ענק".

על אירוע ההתרמה הוא מספר כי בשנה זו גדל מספר התורמים ל-7500 לאחר שבשנה שעברה היה מדובר ב-5000 תורמים. היעד הוא לרכז את תלמידי הכוללים למקום אחד ולשתף אותם במצוות הצדקה אותה לא הכירו בעברם. "התורמים משתתפים במבצע הגדול. הם תורמים כדי שהכוללים יצמחו עוד שנה כי מבינים כמה זה משפיע על הקהילה ועל המשפחה".

את התרומות שנאספו מכפילים תורמים אחרים פי ארבעה, בין התורמים הללו גם משפחה המבקשת לשמור על עילום שמה ועימה גם איגוד רבני אירופה.

"הסכום שנאסף גדול אבל לא מספיק. הצימאון והאפשרויות גדולות ורבות. אנחנו רואים את המהפכה בעיניים. הכול חוזר חזרה, משפחות שלמות חוזרות ליהדות", מספר הרב ובר ומספר על בתי כנסת החוזרים לפעילות לאחר עשרות שנות שממה, וזאת בעקבות הלימוד המשותף שמתקיים בהם.

חוגגים ב''כותל תורה''
חוגגים ב''כותל תורה''צילום: שלומי כהן

בין הסיפורים, מספר הרב ובר על יהודי שביקש שיקברו אותו בבוא יומו עם חומר הלימוד שלמד במסגרת הכולל, על מנת שיוכל להראות את החומר לקב"ה בבית דין של מעלה.

יהודי אחר הבהיר לפעילים כי לא יחזור הביתה עד שלא יעבור ברית מילה, ואלו רק דוגמאות בודדות מרבות אחרות המרגשות את הפעילים כמעט מדי יום.

בדבריו מדגיש הרב וובר את העבודה המשותפת עם הרב שמואל קמינצקי, רב העיר דנייפרפטרובסק, שבה מתקיימות רבות מהפעילויות המובילות.