חיילי מילואים באימון
חיילי מילואים באימוןצילום: דו"צ

מפקד פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, החליט היום (ראשון) על הדחת מפקד פלוגה מחטיבת יפתח, לאחר שבחודש שעבר, במהלך תרגיל גדודי, סירב מפקד הפלוגה להעיר את חייליו כדי להשתתף בתרגיל, בטענה שהלוחמים לא קיבלו מספיק שעות שינה.

במסגרת התחקיר ציין האלוף את תרומתו רבת השנים של הקצין אך הדגיש כי ''סירוב פקודה מסוג זה הוא חריגה מהנורמה הפיקודית המצופה ממפקד פלוגה לוחמת אשר פוגע במרקם האמון הגדודי בלחימה''.

לאור כך החליט האלוף סטריק לסיים את תפקידו של הקצין כמפקד פלוגה וזאת גם בהתאם להמלצות מפקדיו. כמו כן, הצביע האלוף על לקחים בנוגע לתכנון האימון אותם יש ללמוד מהאירוע ולהטמיע בהמשך באימוני חטיבות המילואים.

כאמור, מפקד הפלוגה סירב להעיר את חייליו בטענה שלא קיבלו מספיק שעות שינה. מפקדיו הסבירו לו אז כי הדבר עומד בפקודות הצבא ובתכנון התרגיל המקורי, כך ששעות השינה הנותרות עתידות להיות מושלמות למחרת.

יחד עם זאת החליט מפקד הפלוגה שלא לצאת יחד עם לוחמי פלוגתו לתרגיל, בעוד שלוש הפלוגות האחרות המשיכו בתרגיל כמתוכנן. ''אין בהחלטה שהתקבלה היום בכדי להמעיט בתרומתו של מפקד הפלוגה למערך המילואים ולחטיבה", נמסר מדובר צה''ל.