מודאג. מקלב
מודאג. מקלבצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תצא בקרוב בקמפיין פרסומי להעלאת המודעות כנגד שכחת ילדים ברכב.

זאת, לאחר מספר דיונים שקיים יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בנושא במהלכם התברר חוסר המודעות הקיימת בציבור סביב תופעת שכחת הילדים ברכב.

כתוצאה מכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקימה צוות שכלל מספר גורמים, ביניהם ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, משרד התחבורה ועוד לבחינה נוספת של התופעה והדברים להתמודדות בה. בנוסף, התקיימו התייעצויות עם מפתחים העוסקים בטכנולוגיות רלוונטיות על מנת למצוא פתרונות לבעיה הכאובה.

בימים האחרונים נפגש יו"ר ועדת המדע וטכנולוגיה עם נציגי משרד התחבורה בכדי לעקוב ולקדם את הנושא. במהלך הפגישה התברר כי יש לשנות את התקן הקיים כיום במכון התקנים לצורך אישור מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב בשל העובדה שאינו תומך בפיתוחים הקיימים בשוק ואף כאלה המצויים בשימוש בחו"ל. לבקשת יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, משרד התחבורה אף יישא בעלויות השינוי המוערכות במאות אלפי שקלים.

"התקן החדש יעמוד על שלושה עקרונות", מסבירים בסביבת מקלב. "ההתקן יפעל בצורה אוטומטית בלי התערבות הנהג או ההורה; על ההתקנה להיות פשוטה מבלי להזדקק לחשמלאי או טכנאי רכב; על המכשיר להיות נייד כך שניתן יהיה להעבירו מרכב לרכב כמו התקנה על גבי כיסא הבטיחות. כך גם על המערכת להיות אמינה, זולה וקלה להתקנה".

הרשות, בשיתוף ארגון בטרם, הכינה רשימת עזרים טכנולוגיים ואחרים למניעת שכחת ילדים ברכב. כמו כן, בשבועות האחרונים הפיצה הרשות פרסום דיגיטאלי הכולל מסרים להורים והפנייה לשימוש בעזרים הללו. בנוסף בעקבות עבודת הצוות ולאחר קבלת ההתייחסויות הרלוונטיות מכלל הגורמים, מכינים בימים אלו קמפיין ההסברה אשר צפוי להתפרסם בשבוע הבא.