נתניהו: חוק הלאום יעבור במושב הנוכחי

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד על כוונתו לחוקק חוק שיגביל את הכספים שמקבלות עמותות שמאל ממדינות זרות.

''מעת לעת אני מעדכן אתכם בפעילות שלי בתחום יחסי החוץ", אמר נתניהו לח"כים ולשרים, ''בין השאר אנחנו נוקטים מדיניות הרבה יותר תקיפה ביחס לפעולות שמכוונות נגד מדינת ישראל באמצעות ארגונים שונים''.

נתניהו הזכיר כי לאחר ששוחח עם ראש ממשלת דנמרק ועם שר החוץ של דנמרק, הם עצרו כסף שהיה מיועד לארגונים שמאדירים מחבלים פלסטינים, כלשונו.

הוא הסביר מדוע חוק העמותות שאושר בכנסת הוא חלש ואינו מספק. ''אני חושב שיש מצב שבו הסנדלר יכול להיות יחף ולמעשה אצלנו אין מגבלה של הזרמת כסף לתוך כל מיני עמותות שבין השאר מכפישות את חיילי צה״ל על לא עוול בכפם. אנחנו אמנם העברנו חוק עמותות שמגביר את השקיפות, אבל המצב שבו אפשר להזרים כסף זר-ממשלתי ללא הגבלה הוא מצב לדעתי שאיננו תקין.

''מדינות רבות מאוד חרדות מהתערבות חיצונית בענייניהן, זה דבר שהוא מאוד עוצמתי בימים אלה, ומדינת ישראל בוודאי צריכה לבחון מחדש את הנושא הזה. לכן ביקשתי מחברנו יריב לוין שיקדם חוק עמותות חדש שיטפל בשאלה הזאת בצורה מבוקרת ובצורה אחראית והוא יטפל בה''.

נתניהו הדגיש כי ''חוק העמותות שהעברנו אותו נוגע לשאלה של שקיפות שהיא חשובה בפני עצמה אבל לדעתי היא לא מספיקה''.

בנוגע לחוק הלאום אמר ראש הממשלה ''אנחנו מתכוונים להביא אותו לחקיקה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית במושב הזה. אנחנו כמובן נדון בזה עוד לפני שהוא יגיע לחקיקה הסופית ואני בטוח שזה יהיה דיון חשוב ומעניין.

''לדעתי זה אחד החוקים החשובים ביותר שכנסת כלשהי העבירה ואני חושב שתהיה כאן גאווה גדולה כשאנחנו נעביר את זה, בהובלת הליכוד'', ציין נתניהו.