מרב מיכאלי זועמת: "בנט ודרעי מפחדים"

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, מגיבה היום (שני) בחריפות לדיווחים מהימים האחרונים ולפיהם המדינה תשלם לזוגות דתיים שיארחו חילונים בביתם לארוחות שבת ולימודי יהדות.

התקציב הממשלתי יינתן גם עבור הרצאות, ארוחות חג ולימודים קבוצתיים, כחלק מתוכנית "הבתים היהודיים", יוזמה של המינהלת לזהות יהודית במשרד לשירותי דת שהוקמה בתקופה שבה סגן השר הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) עמד בראש המשרד.

"אז אחרי שנתניהו הודיע שהשמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים ושורה של רבנים וחברי כנסת חרדים הודיעו שהרפורמים הם בכלל לא יהודים, בא שר הדתות והודיע שמשפחות חילוניות צריכות לחוות בית יהודי. כלומר, גם סתם חילוניות וחילונים הם לא מספיק יהודים", תקפה מיכאלי.

''לכן בשביל לפתור את הבעיה הזאת הכאובה ולהחזיר את החילוניות והחילונים בתשובה, הממשלה תשלם כסף וגם קצת חשבונות לזוגות שהם כן מספיק יהודיים בשביל דרעי ובנט כדי לארח את החילוניים לארוחות שבת ולימודי דת וטהרת המשפחה''.

לטענת ח"כ מיכאלי מדובר ביוזמה שערורייתית, כלשונה, שמהווה עוד דרך של הממשלה להעביר כסף למקורבים. ''ושוב, להרחיק את ישראל מהייעוד שלה להיות מדינת הלאום של העם היהודי. כל העם היהודי.

''אבל זה לא יעבוד", הבהירה, ''כבר היום חצי מאלה שגדלים בבתים דתיים לא נשארים כאלה לכן בנט ודרעי מפחדים. ומנסים לפצות על זה בהחזרה בתשובה בכספי ציבור. אנחנו לא ניתן לזה לעבור".