סגן השר מאיר פרוש
סגן השר מאיר פרושצילום: פלאש 90

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) מגיב בחריפות לדברי עמיתו לסיעה, ח"כ משה גפני שאמר בועידת ישראל לשלום של עיתון 'הארץ' כי "הפלסטינים היו פה לפנינו - אנחנו הוצאנו אותם מפה".

"אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים, אני נמצא כאן שמונה דורות. כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה, מרגיזה ואין בה כל תועלת. אמרתי לו את זה כבר בישיבת הסיעה לפני שבוע", דברי פרוש.

במטה החרדי בליכוד הגיבו לדברי גפני ואמרו, "האיש מנותק לחלוטין מהציבור החרדי".

"כשהזהרנו בערב הבחירות ש'גפני הוא שמאל', התכוונו לכך. הציבור החרדי מתנגד להזיות המשיחיות של השמאל, ומתנגד נחרצות להפקרת חבלי ארץ לידי המרצחים הפלסטיניים", לשון תגובת המטה.

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הוסיף כי "גפני מוכיח כמה התורה אקטואלית. מרגלים בלבוש רבני תמיד היו".

כזכור, גפני אמר בועידה, "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים. אם הייתי יכול הייתי מתנגד. הדבר הראשון החשוב הוא שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, אחרת אין לנו זכות לנהל משאים ומתנים עם הפלסטינים - הם היו פה לפנינו, אנחנו הוצאנו אותם מפה".

הוא מיהר להוסיף כי "אם אין לנו את הזכות ההיסטורית שיש לעם היהודי כאן, אין לנו זכויות".

גפני הסביר שהוא לא מקדם מהלכים מדיניים בכנסת משום שהשמאל לא תומך בעמדתו בנושא המאבק ברפורמים. "עם רפורמים אני לא יושב, רפורמים זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי. אין לי את הברית, אין לי מי שיגיד 'בדברים שחשובים לך אנחנו איתך באש ובמים'. אני אומר את דעתי לנתניהו, גם במליאת הכנסת. אני לא שמאלני, אני מתנהל בשכל. בנושא המדיני אני קרוב לשמאל".